zaterdag 26 mei 2018

Bestemming vakantiegeld

Het is binnen en het is een heel behoorlijk bedrag. Ik ben er zeer tevreden mee. Het is ook al weer verdeeld. Het grootste gedeelte is naar de extra hypotheekaflossing gegaan, een kleiner gedeelte is daadwerkelijk naar mijn vakantie budget toe en het laatste gedeelte is verdeeld over de diverse potjes.

Aangezien ik het grootste gedeelte van mijn vakantie al bij elkaar heb gespaard hoefde ik daar niet zo heel veel naar toe te sluizen en kon het gros naar de extra hypotheekaflossing. De vakantie moet eind volgende maand betaald worden en zelfs als het dan betaald is hou ik nog iets over om extra uitgaves te kunnen doen op diezelfde vakantie. Een klein beetje 'spending money'  voor tijdens de reis.

Ik meldde het al er is ook ea naar de diverse potjes is gegaan. Mijn persoonlijke buffer is een klein beetje gespekt, het potje voor de verbouwing van de keuken/douche is weer wat meer geworden. Het auto potje heeft een donatie gehad en toen was het op.

Het vakantiegeld heb ik dus niet direct nodig en daarom kan ik het zo verdelen. Ik spaar gedurende een of twee jaren dat ik niet op vakantie ga kleine bedragen die ik vervolgens in het daarvoor bestemde (digitale bank)potje zet. Soms is het veel, soms is het maanden niets maar er wordt toch bij elke mogelijkheid die zich aanbiedt een klein beetje weggezet zodat ik het daadwerkelijke vakantie geld voor het grootste gedeelte richting de extra hypotheekaflossing kan doen.

Ik denk dan altijd, hou het einddoel in gaten, consumindersingle. Ik hoop bij mijn pensioen een zo goed als afgelost appartement te hebben. Het is een kwestie van een hele lange adem hebben maar wel een met een duidelijk doel. Het moeilijkste van extra aflossen is, gebruik je het 'extra' geld voor het investeren in je huis (isoleren, moderniseren ed) of ga je vol voor de extra aflossing. Ik probeer te zoeken naar een mooie balans en voorlopig heb ik dat gevonden maar elke keer is het weer een afweging.




1 opmerking:

  1. Investeren in het huis of extra aflossing... lastige keuze vind ik het ook. Investeren in het huis zoals dubbels glas i.p.v. enkel glas levert uiteindelijk geld op. Wij gaan met het vakantiegeld investeren en sparen (om later te investeren)

    BeantwoordenVerwijderen