woensdag 7 maart 2018

Prutser

Er wordt her en der al behoorlijk geklust in ons complex. De eerste woningen zijn voorzien van het laatste dubbele glas en als het goed wordt daarna geschilderd. Ik stond op de planning voor 5 april maar vanmiddag kwam ik bij thuiskomst een verrassing tegen. Ze hadden al de houten schotten verwijderd zodat men straks in een keer door kon gaan en het werktempo kon worden opgeschroefd. Wie weet ben ik dus eerder aan de beurt dan 5 april.

Wat schetst mijn verbazing en eigenlijk ook weer niet, ik heb het al meerdere keren vermeld de eigenaar waar ik mijn hutje van heb gekocht heeft alles fanatiek verbouwd. Hartstikke goed, alleen bij alles heeft hij gedacht, het is goed zo, niet verder over nadenken. Isoleren, hoe bedoel je.

Elke bewoner heeft een stenen muurtje onder het raam en wat heb ik.....niets behalve een houten geraamte. Ik stond verbaasd op het balkon tegen de achterzijde van het houten schot in mijn slaapkamer te kijken. Hij heeft hele muurtje gesloopt. Waarom doe je zo iets in hemelsnaam, geen isolatie ertussen behalve een poging tot, tja wat is het, volgens mij is het een dun isolatie zeil, nee ik wil het niet eens dat noemen, ik weet niet wat het is. De basis is goed maar de afwerking bij de vorige bewoner is werkelijk prutswerk, echt prutswerk geweest. 

De medewerker die de houten schotten aan het verwijderen was zag mij verbaasd staren en wilde graag uitleggen wat er was gebeurd. Hij heeft nu bij vrijwel iedereen alvast de houten schrootjes verwijderd en ik ben de enige waarvan het muurtje is verwijderd, hij meldde dat het isolatie materiaal (als je het dat kunt noemen) helemaal opgekruld onderin zat. Hij heeft het nu provisorisch een beetje netjes gemaakt anders was het helemaal zo kaal.

Werkelijk, mijn broek zakt spontaan tot op mijn enkels van zoveel idioterie. Ik heb gevraagd of het erg is dat ik alleen een houten geraamte heb staan. Volgens hem was het misschien zelfs wel beter omdat de nieuwe isolatieplaat dan makkelijker te bevestigen is. Ik moet hier nog even over nadenken. Ik zit erover te denken om te vragen of ik zelf geen isolatie platen kan kopen en dat zij die er dan voor mij inzetten om vervolgens dan de nieuwe isolatie plaat erop te zetten. Zo heb ik  het dan toch extra isolatie.

Ik denk er nu nog even rustig over na en zal morgen wel eens even navragen bij de werklui. Werkelijk wat een lulletje rozenwater zeg,die vorige eigenaar. Zo is er ook nog de kwestie dat ik het gevoel heb dat ergens in de keuken een enorm tochtgat is maar voorlopig kan ik die nog niet vinden. Dit viel vooral vorige week op met die koude wind. Ik ga binnenkort maar eens op onderzoek uit met een zaklamp. Wie weet wat ik nog vindt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten