woensdag 14 maart 2018

De Bank

Vandaag zou hij komen, tussen 13.00 en 17.00 mijn nieuwe bank. Whoopie !! Sinds 20 december 2017 aan het wachten dus het werd ook tijd. Ik had maandag het nog resterende te betalen bedrag overgemaakt op mijn betaalrekening zodat daar genoeg saldo op stond en ook even gekeken of ik inderdaad dat bedrag ineens kon pinnen. De site van de (geld)bank was een beetje onduidelijk maar wat ik er van begreep zou ik dat bedrag ineens moeten kunnen pinnen.

Natuurlijk kwam de bank pas aan het eind van de middag, dat is normaal bij mij. Ik zal ook nooit eens als eerste op de lijst staan. Ik had daar al rekening mee gehouden omdat ik vermoedde dat dit het geval zou zijn vanwege het feit dat de bank vrij groot is en dus als laatste uit die bus zou moeten.

De twee mannen gingen voorzichtig te werk, ik had al enkele obstakels weggehaald en de bank paste tot op de millimeter door de gang. Snel werd hij in elkaar gezet, kussens erop en dat was het dan. Pinnen die hap....maar dat ging dus even mooi niet door. Hij weigerde, niet voldoende saldo. Aangezien ik toch echt nog geen 24 uur geleden het saldo had gecontroleerd wist ik dat dit niet het probleem zou moeten zijn.

De medewerker had een idee, eerst maar eens een kleiner bedrag, net iets meer dan de helft. Akkoord, doen we. Dit ging goed, vervolgens wilde ik het restant pinnen maar dat deed hij dan weer niet. Weer besloten we een kleiner bedrag te pinnen, vreemd genoeg ging dat wel weer. Uiteindelijk bleef er nog een bedrag over van €100 en dat weigerde mijn pin. De medewerker besloot even te overleggen met de 'baas' en er werd besloten mijn voorstel aan te nemen.

Morgenochtend zal ik even langs komen om alsnog de laatste €100 te pinnen. Ik snap er werkelijk helemaal niets van en zal ook zeker de bank om opheldering vragen. De twee mannen gingen weer weg en ik bewonderde mijn bank. Spullen werden opgeruimd, de oude poef is al naar de schuur verbannen, de stoel waar ik sinds half januari in bivakkeerde is weer terug op zijn oude plek. De verwijderde obstakels zijn weer op hun plek. De bank zit/ligt heerlijk. Ik ben er maar wat blij mee.

Het duurde even voordat ik hem bij elkaar had gespaard. Dit is de eerste keer dat ik zo'n dure bank heb gekocht. Normaal koop ik mijn meubilair bij Leen.bakker, Kwan.tum en ga zo maar en begrijp me niet verkeerd daar is helemaal niets mis mee. (sterker nog, daar koop ik nog steeds naar volle tevredenheid) Echter deze keer wilde ik toch eens een echte meubelzaak proberen.

De bank zal vanavond eens even heerlijk worden getest en morgenochtend rij ik wel even naar het bedrijf toe om het laatste gedeelte te betalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten