woensdag 28 maart 2018

De tijd vliegt

Zelfs voor mijn doen zit er een lange tijd tussen mijn laatste blog en deze. Ik schrijf meestal zo'n 2 a 3 blogs per week, afhankelijk of ik meen dat ik wat melden heb.
Deze keer had ik het gewoonweg te druk en gunde ik mezelf niet de tijd om even rustig te zitten en de blogs te schrijven. Wat is er allemaal gebeurt, nou genoeg kan ik je vertellen.

Allereerst is mijn persoonlijke groeiplan op  het werk besproken. Bij sommige punten had mijn manager een punt maar er waren ook dingen die werkelijk helemaal nergens op sloegen. Ik heb besloten om met die punten waar ik wat mee kan aan de slag te gaan en dan zien we wel waar het schip strand.

Op een gegeven moment bracht ze wederom naar voren dat ik soms wat 'nors' overkomen door mijn gezichtsuitdrukking en op dat moment dacht ik, nu is het genoeg en dat heb ik ook gezegd. Ik vindt het niet leuk dat ze daar elke keer op terug komt (bij elk jaargesprek wordt dit vermeld, heb je verdorie niet wat anders te melden) en ik meldde dat ik dit een zwaktebod vindt, dit is mijn gezicht en daar blijft het bij. Dat is iets wat ik niet kan veranderen, ja plastische chirurgie maar dat kan ze direct uit haar hoofd zetten. We hadden voor de rest een pittige discussie maar wel eentje waar ik verder mee kan. Ik ga daar mee aan de slag, vooral omdat ik weet dat ik zelf ook baat bij heb.

In dezelfde periode had ik ook een afspraak met mijn belastingadviseur en ondanks het feit dat ik eind vorig jaar een wat grotere aflossing heb gedaan in de hoop dat op die manier het mes aan twee kanten zou snijden, maandelijkse hypotheeklasten zouden dalen en ik zou niet hoeven bij te betalen is dat toch mislukt. Ik moet toch bijbetalen, wel geteld €180 euro. Gatverderrie maar dat is ook beter want dat betekent dat het goed met met me gaat. Ja, dames en heren dit heet omdenken. Tegelijkertijd heb ik de hypotheekrente laten aanpassen omdat ik al behoorlijk wat heb afgelost.  Het was nodig dat dit een keer gebeurde. De adviseur meldde dat hij wel ergere hypotheekbedragen heeft gezien dan de mijne, het is gelukkig een niet zo 'groot' (ik vindt het nog steeds enorm) bedrag meer namelijk €95.000

Vandaag had ik op mijn vrije dag een workshop Dementie Vriendelijk, het duurde een ochtend en was machtig interessant. Wij zijn als bedrijf een dementie en alzheimervriendelijke instelling. We verzorgen rondleidingen in ons museum en krijgen binnenkort een geheugenkabinet. Wat wij en alle instellingen  in mijn woonplaats die ermee te maken (dementie & alzheimer) hebben daarmee willen bewerkstelligen is dat de drempel om informatie te krijgen lager wordt, we worden een soort verwijsportaal. We helpen mensen met dementie en mantelzorgers om de eerste stap te zetten door informatie te geven en door te verwijzen naar een instantie die hun begeleidt in de alle fasen van die verschrikkelijke ziekte.

Dit was even in een notendop de afgelopen twee weken, het was druk, mijn hoofd zit vol met prikkels en daarom heb ik gelukkig van mijn overuren morgen een dagje vrij kunnen nemen zodat ik even weer kan bijkomen. Volgende week wordt het wederom een drukke week, de dubbele ramen worden geplaatst maar dat is een blog voor de volgende keer.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten