woensdag 24 januari 2018

Vakantie

Dit jaar wordt het een rondreis door Schotland omdat ik met iemand samen reis en deze ook sinds vorig jaar een baan heeft is het een gepuzzel van jewelste. Ze wilde niet met de bus via de Eurotunnel want dat duurde zo lang en daar heeft ze zeer zeker gelijk in maar het beperkt onze optie's enorm. De boot is ook een optie maar dat kwam qua tijdstip/datum heel slecht uit want dan werd de vakantie wel heel erg kort omdat ze maar in een bepaalde periode kan en dan ook nog in overeenstemming met een andere collega. (ze werkt in de zorg) Vliegtuig werd of hartstikke duur of heel kort (maar) 7 dagen. We willen toch op z'n minst 10 dagen of meer.

Maar nu hebben we dan eindelijk een eerste stap gezet. Ze had een paar suggesties die mij veel te duur werden en dat heb ik ook gezegd, mijn budget is €1000 euro voor de gehele reis en dat moet dan niet direct op zijn aan alleen al de reis. Ze zag dit ook wel in en besloot uiteindelijk dan toch maar dat ook de eurotunnel een optie zou worden. Gelukkig maar, dit geeft ons veel meer keuze. Reizen met de bus is niet ideaal, dat geef ik zo toe maar je kunt onderweg toch ook ea beleven.

We hebben het een keer eerder gedaan en weten nu wat we wel willen en wat niet. De rondreis door Ierland destijds was fenomenaal maar hotel in en uit was een drama en vermoeiend. (vroeg op en je bent weer een halve dag kwijt met reizen) Tijdens de reis die we nu op het oog hebben zitten we redelijk honkvast en hoeven we niet elke 2 dagen naar een ander hotel en dat scheelt.

Deze week eerst maar eens de vakantie indienen en dan volgt de volgende stap, het boeken mits ik toestemming krijg. Ik had al gezien dat 2 van mijn collega's begin september op vakantie willen gaan en zag de bui al hangen. Als ik dat nou ook doe heeft een van drieën grote kans dat het niet doorgaat, we delen met ons vieren een afdeling en als er dan vervolgens 3 niet zijn en er maar een (zonder back-up en ze zal toch een keer moeten eten) aanwezig is dan kun je op je vingers natellen dat dit niet doorgaat. Ik kies dus nu al eieren voor mijn geld en geef andere weken op dan die van mijn collega's zo vergroot ik mijn kansen om zonder problemen de vakantie aanvraag erdoorheen te krijgen.

Wat ook mooi is meegenomen is dat de prijs van deze reis heel gunstig is, de reis zal zo'n €650 p.p. (met ontbijt & diner erbij) worden. Je betaalt dan her en der nog wat entreegelden, lunch en dergelijke dus dat moet binnen mijn budget kunnen komen. Kijk, als het iets duurder wordt geen probleem maar om zoals ik al zei gelijk al €1000 kwijt te zijn zonder dat je ook nog maar iets anders hebt erbij hebt vind ik teveel. Dit is een heel mooi prijsje. Eerst maar eens kijken of ik die vakantieweken die ik indien ook daadwerkelijk vrij krijg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten