dinsdag 2 januari 2018

Bevolkingsonderzoek

Begin december 2017 kreeg ik een oproep voor het bevolkingsonderzoek waarbij er een uitstrijkje moet worden gemaakt. Ik ben daar niet zo van gediend, ik doe het wel maar je voelt je zo 'kwetsbaar' daar op die onderzoekstafel ondanks het feit dat het allemaal door vrouwelijke assistenten wordt gedaan.

Ik weet nog goed dat ik voor het eerst zo'n onderzoek moest ondergaan. Het ging gelukkig goed en ook de uitslag was goed maar ik kreeg het verzoek om de envelop even zelf op de bus te doen, ik weet al niet eens meer waarom maar het ging om een goede reden. Daar fietste ik even later met een envelop in de tas met daarin het buisje en de inhoud. Ik vond het allemaal maar heel vreemd en zat als een tienermeisje eigenlijk de hele weg naar de brievenbus te giechelen.

Gelukkig was de uitslag ook goed maar wat zou er gebeuren als de Post dit belangrijke pakketje kwijt zou raken wat dan, zou ik nogmaals moeten worden getest ?

Vanochtend dan toch maar gebeld en een afspraak gemaakt. Volgende week vrijdag 08.00 ben ik de eerste. De praktijk deed geen afspraken meer op een middag vwb dat specifieke bevolkingsonderzoek. Ik realiseerde me pas nadat ik de telefoon had neergelegd dat ik dan ook akelig dicht bij mijn maandelijkse probleem gedoe zit. Als dat een probleem is zal ik een nieuwe afspraak moeten maken, even afwachten dus.

Hopelijk is de uitslag ook deze keer weer negatief maw geen problemen om je zorgen over te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten