woensdag 3 januari 2018

Geld teruggevraagd

Dinsdag 2 januari had ik een verlof dag genomen. Ik had nog wat extra verlofdagen over van 2017. Je mag meer dan een week meenemen naar het nieuwe jaar maar 1 week vind ik meer dan genoeg. De dag begon met een heerlijk uurtje sporten en na het douchen thuis werd de kerstboom afgetuigd.

S'middags ging ik even een rondje in de stad doen omdat ik ea nog moest wegbrengen. Het staatslot bracht €5,00 in het laatje en ik besloot daarvan een lekker bakkie te gaan halen. Ik zocht een cafe waar ik nog nooit eerder was geweest en was benieuwd naar hun cappuccino. Dat doe ik regelmatig, ik test overal de cappuccino. Zo kom je nog eens ergens en soms wordt je aangenaam verrast door de inrichting, de bediening en de smaak van het bakkie.

Het duurde even voordat ze kwamen om de bestelling op te nemen maar het was druk dus dat begreep ik wel. Let wel, ik bestelde alleen een cappuccino meer niet, ik betaalde direct. Ik wachtte en wachtte, 10 minuten, 15 minuten en bij 20 minuten was ik het meer dan zat. Op het moment dat ik zag dat mensen die ruim na mij op het binnenterras waren gaan zitten al werden voorzien ben ik naar binnen gelopen en heb mijn mijn geld terug gevraagd.

Diegene die bediende had net mijn cappuccino in de hand maar die heb ik geweigerd. Ik was het zat. Ik kreeg het geld terug, geen excuses niets van dien aard nou toen had ik helemaal zitten. Ik meldde dat ik begreep dat het druk was en dat ik best bereid was om even te wachten maar als mensen die na mij kwamen al werden bediend en ik niet is het over. Het enige wat ik te horen kreeg was 'tot ziens' Nou dacht ik nog, tot ziens wordt het niet, het is vaarwel.

Aangezien ik toch echt wel zin had in een bakkie ging ik naar een ander cafe, deze kende ik en hiervan wist ik dat het een lekker bak zou worden. Hier was het ook heel druk maar binnen 10 minuten had ik besteld en stond de bak voor mijn neus. Zo kan het dus ook.

Het was overigens erg druk in het centrum. Ik had juist verwacht na zo'n drukke dure maand dat het heel rustig zou zijn maar wat ik heb ik me daarin vergist. Het leek was of de winkels het weggaven. Ik heb alleen een agenda 2018 gekocht en zelfs daar heb ik nog even voor rondgekeken. Dezelfde soort agenda was in de ene winkel €1,50 en in de andere €0,80 dus dan dan weet je het wel.

1 opmerking:

  1. Het is heel druk in de winkels en supermarkten, gisteren snel boodschappen gehaald het lijkt wel gratis karren vol de deur uit. Zo na de feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen