maandag 11 december 2017

van de Nood een Deugd maken

Het zal niemand ontgaan zijn er is nogal wat sneeuw gevallen. Ik besloot om vandaag maar naar het werk te lopen. Ik had dit al een keer eerder willen doen maar iets hield me tegen. Ik was en ben altijd bang om een telefoontje te krijgen dat mijn vader (wederom) het in ziekenhuis was/is beland en als ik dan lopend zou zijn ik niet snel genoeg naar huis kunnen.

Het was te gevaarlijk om te fietsen en omdat men voor deze middag code rood had afgegeven nam ik daarom mijn fiets ook maar niet mee. Ik woon gelukkig niet zo ver weg van mijn werk dus het zou geen problemen moeten opleveren. Het was maar wat goed dat ik niet op de fiets ben gestapt. Wat een berg ellende zag ik voorbij komen. Er was zelfs op de weg naar het werk een file ontstaan bij een middelbare school, tja al die leerlingen glibberden de weg op en af en geen enkele auto durfde daar  hard te rijden. Tot mijn verbazing zag ik een oude man midden op de weg fietsen, mijn eerste gedachte was oh, hemel val alstublieft niet. Levensgevaarlijk ! Stronteigenwijs was mijn tweede gedachte.

Op sommige plekken was de sneeuw enkeldiep. Ik deed er ongeveer 25 minuten over want het was op sommige plekken glibberen en glijden. Ik had die ochtend voor de gein ook mijn stappenteller om gedaan en toen ik s'avonds eenmaal thuis was bleek ik 17.165 stappen te hebben gezet oftewel 12,0 km. Het werk was vrijwel uitgestorven, het publiek durfde gewoonweg niet de stap te wagen om te komen. In de middag toen het ongeveer een uurtje stopte met sneeuwen werd het even wat drukker maar voor de rest van de dag was het armoedig. We hebben alle achterstanden weggewerkt, alles opgeruimd dus zoals John Cruijf het al zei;  'elk nadeel heb z'n voordeel'

De terugweg heb ik een groot gedeelte samen met een collega gelopen, we wonen niet zo heel ver van elkaar vandaan en met z'n tweeën is het een stuk gezelliger. Ik was zo thuis. Als het morgen nog steeds zo glad en gevaarlijk is zal ik zeker weer gaan lopen, volgens mij is dat een stuk sneller dan op de fiets stappen.

3 opmerkingen:

  1. ik werk op een school en iedereen mocht naar huis, leerlingen en medewerkers. De trein reed gelukkig nog en op de fiets ging het ook nog goed door de pas gevallen sneeuwlaag om ongeveer 13.00 uur. Ik was wel blij weer thuis te zijn! Dapper dat je toch bent gegaan en heerlijk dat je dat stuk gewoon kunt lopen. Ik loop nog een kwartier naar de trein, dat was ook nog even bikkelen door de sneeuw"storm".

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het maandag heerlijk, verse sneeuw. Ik waande me in winterwonderland afgezien van al die glibberende ellende vlakbij de school maar dinsdag was het al vieze, grauwe drap. Blegh!! ook nog gelopen maar wat minder plezierig.

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen