donderdag 21 december 2017

Helpen met ontspullen

Ongeveer een maand geleden werd ik door mijn collega gevraagd of ik haar kon helpen met het opruimen van haar huis. Het was een challenge, nou als ik ergens een hekel aan heb is het wel al die challenge's van tegenwoordig dus mijn eerste reactie was, nou nee. Ze legde het uit dat ze iemand nodig had die haar een schop onder de kont kon geven als ze het niet zou volhouden. Ahhh, dacht ik, nou wordt het leuk. Ik luisterde naar haar verhaal en gaf toe, ik wil wel helpen en als tegen prestatie meldde ze dat ze mijn badkamer zou schoonmaken als de challenge mislukte...nou kom maar op.

Ze zou elke dag appen met foto's van spullen die ze zou weg doen, dag 1 moest er 1 ding weg, dag 2 2 dingetjes en dat zou dan oplopen tot de laatste dag dat er 30 dingetjes weg moesten. Ze moest er ook bij zetten waar het naar toe ging, prullenbak, kringloop, weggeefkast en ga zo maar door. Nou daar gingen we dan, dag 2 kreeg ik een foto van een gebit...duhhhh Ik appte terug...EEN GEBIT...gatver.

Ze had een keer moeten happen bij de tandarts en die had gezegd dat ze dat ding even moest bewaren, even werd bij haar een x-aantal jaren maar nu kon dat ding wel weg. Ze heeft 1 keer een dag niet gered omdat ze....ja je leest het goed na een kerstmarkt te veel Gluhwijn had gedronken en halverwege het opruimen in slaap was gevallen. Mooi, de badkamer wordt nu schoongemaakt dacht ik maar ik streek over mijn hart en meldde dat ze voor deze keer een foutje mocht maken mits de volgende dag er dus meer spullen weg moesten. Dit deed ze dan ook trouw.

Haar man was helemaal blij met de challenge want die had haar al zo vaak gezegd dat de kranten echt niet zolang bewaard hoefden te worden. Ik zag van alles voorbij komen, knuffels, eten want ruim over de datum bleek te zijn, multi-mappen, kerstspullen, de kat (die deed ze niet weg hoor, maar die vond het gewoon leuk om in de doos van de kringloop te gaan zitten terwijl baasje probeerde op te ruimen), tijdschriften, boeken en ga zo maar door.

Gisteren heeft ze de laatste dag volbracht en ze heeft toch nog een tegenprestatie geleverd, ze heeft namelijk van de week ook rondgelopen op het werk in een afgrijselijke 'voute' kersttrui. Ik heb een grondige hekel aan  challenges, waarom leggen we onszelf zulke druk op maar bij deze hielp ik graag mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten