donderdag 16 juni 2016

VVE

Afgelopen week hadden we een VVE vergadering. Er is gelukkig al het ea gebeurt vwb onderhoud maar wat mij betreft kan het allemaal wel wat sneller. Ik ben dan ook Juffrouw Ongeduld soms. Er bleek, nadat wij vorig jaar het onderhoudsplan hebben goedgekeurd voor dat jaar het ea zijn gebeurd.

De contactpersoon van het bedrijf dat wij hebben ingehuurd bleek er niet zo heel veel aan te hebben gedaan met als gevolg dat we eigenlijk een jaar achterlopen. Ik was daar niet blij mee en ik was daar gelukkig niet alleen in. De voorzitter had ook excuses van het bedrijf gehad (ze hebben de medewerker ook ontslagen) en ze hadden compensatie aangeboden in de vorm van het gratis aanbieden van enkele onderhoudspunten die op de lijst stonden.

Er is echter een kink in de kabel gekomen, het blijkt dat onze standleidingen niet meer van dusdanige aard zijn dat dit nog jaren kan worden genegeerd. Er werd gezegd dat het vervangen ervan ongeveer €6000 euro per appartement gaat kosten. Daar gaat de dubbele beglazing, daar gaat de verfbeurt. Ik baalde verschrikkelijk maar goed, het is wel iets dat MOET gebeuren dus dat kunnen we niet voor ons uit schuiven.

Ik vroeg of bewoners dan zelfstandig dubbele beglazing kunnen aanschaffen, dat stuitte op nogal wat weerstand omdat we uniformiteit moeten nastreven. Ik viel van verbazing achterover, het is maar glas. Er werd ook gezegd dat de gemeente eventueel ook nog bezwaar kon maken als er zo maar dubbele beglazing werd geplaatst ipv dat het gehele appartementencomplex werd gedaan. Ik snapte er niets van, ik was niet van plan om er zwarte/gele en/of blauwe ruiten in te laten zetten, ik wil alleen dubbele beglazing. Er werd afgesproken dat dit eerst met het onderhoudsbedrijf zou worden overlegd, die had het namelijk over het splitsingsrecht gehad maar de voorzitter had wat dat betreft niets kunnen vinden dus voordat ik wel/niet dubbele beglazing mag laten aanbrengen moet ik daar op wachten.

Er was wel een kleine overwinning, ik had dit jaar offertes aangevraagd vwb isolatie in de kruipruimte en deze werd met genoeg stemmen aangenomen zodat de kosten daarvan bij de VVE liggen. Het is echter nu de vraag wanneer dit gaat gebeuren, ik heb dit het liefst dit jaar nog maar of dat gaat lukken wat dat betreft werkt zo'n VVE vertragend.

Er werd ook gestemd over zonnewering, een bewoner had gevraagd of ze dit mocht laten plaatsten en ook dat werd aangenomen. Het mocht, echter wel in een effen kleur die ze dan wel zelf mocht bepalen. Toen ik thuis kwam, schoot ik in de lach, ik mag niet zomaar dubbele beglazing laten plaatsen maar de andere bewoner mag wel een zelfgekozen gekleurde zonnewering plaatsen.

Een VVE is soms handig en goed maar soms ook vertragend en bureaucratisch. Voorlopig ben ik nog tevreden met het geheel, er wordt nog genoeg gedaan om het woongenot te verhogen en die hobbels in de weg komen we ook wel overheen.

1 opmerking:

  1. Lang leve een goed werkende VVE zonder achterstallig onderhoud en een goedgevulde kas.

    Vreselijk hè. Goed dat je het hebt aangekaart.

    BeantwoordenVerwijderen