donderdag 9 juni 2016

Bespaarmodus

De afgelopen tijd was erg stressvol en nadat we eind vorig jaar te horen hadden gekregen dat er wederom een reorganisatie aan zat te komen ging ik in de bespaarmodus.

Ik bedoel daar niet mee dat ik ineens gigantisch ging sparen maar dat ik op koopjesjacht ging (en natuurlijk ook sparen) vlees wat in de aanbieding was,  huppakee de vriezer in. Allerlei lange houdbare spullen (in de aanbieding hoor!) werden opgekocht. Ik heb nu bijvoorbeeld liters wasverzachter, ik heb een tijdje zonder geprobeerd maar vond de was toch wat stug worden. (en het ruikt net even wat lekkerder met wasverzachter)

Waar ik normaal dacht, dat hoeft niet want er ligt nog wat in de koelkast, vriezer enz. werd het nu toch, als het in de aanbieding was gekocht, want je weet immers maar nooit en dan heb ik wat in voorraad. Wat kan een mens toch raar denken. (of hebben jullie dat ook wel eens gehad)

Ik had daar bij de vorige reorganisatie ook last van, ik kocht toen 4 grote dozen waspoeder in de aanbieding. Ik kan je vertellen, ik 'geniet' er nu nog van. Ik geloof zelfs dat ik nog 1 doos heb staan.

De blikjes en/of glazen groenvoer stapelden zich op, totdat ik dacht nu wordt het toch echt te gortig, eerst maar eens wat opeten. Nu ik zeker weet dat ik de baan behoud is het afgelopen maar nu moet ik oppassen dat ik niet de andere kant doorsla. De overheersende gedachte is nu, och dat kan wel voor een keer. Zo heb ik voor mezelf een zomerse outfit gekocht, sloot ik een rechtsbijstandverzekering af en heb ik van de week heerlijk op een terrasje gezeten.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat dit geen giga uitspattingen betreffen maar voor mijn doen, is dit uit de band springen. Ik probeer het voor mezelf te rechtvaardigen, de verzekering is nodig omdat ik dit jaar toch het ea aan mijn huis laat doen, oa de kruipruimte isoleren en dan is zo'n verzekering toch handig voor het geval er wat mis gaat. De zomerse outfit is gewoon...een cadeautje aan mezelf dat ik mijn baan nog steeds heb en het terrasje, dat was gewoon nodig voor de innerlijke mens. Het ijs was gewoonweg verrukkelijk.

Deze maand mag het een keer, het 'opletten' begint daarna wel weer.

2 opmerkingen:

  1. Ach, een keer jezelf verwennen is gewoon goed voor jezelf zorgen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, een keer jezelf verwennen is gewoon goed voor jezelf zorgen

    BeantwoordenVerwijderen