maandag 1 juni 2015

Bestellen via internet

Iedereen heeft het er altijd over, het is zo gemakkelijk om via internet spullen te bestellen, nou ik heb het geweten.


  • De eettafel die ik had besteld en betaald, kreeg ik niet. Ik kreeg ipv daarvan een bruine salontafel en ook het duurde ook nog eens 2 maanden voordat ik de verkeerde bestelling binnenkreeg. 
  • Twee weken later toen de verkeerde bestelling al lang en breed was opgehaald kwamen ze nogmaals. Ik hoopte nog op mijn bestelde eettafel maar helaas, ze kwamen de tafel ophalen die al lang was opgehaald. (snapt u het nog)
  • De stoelen die ik bestelde, kon ik zelf ophalen, gelukkig maar want er was er een van kapot. Ze hadden echter nog een reserve dus die ramp was te overzien.
  • De balkondoek die ik bestelde en al heb betaald, kreeg ik ook niet. Verkeerd adres en daarna mislukten de afleverpogingen blijkbaar. Nee, hoor mevrouw ik zal direct een nieuwe afspraak maken voor de volgende dag, dat was vorige week. Ik heb nu de fabrikant maar eens gemaild en die ging uit z'n dak om zoveel onkunde van de vervoerder.
Ik ben dus een beetje huiverig geworden vwb het bestellen via internet. Ik hoop voorlopig niets meer te bestellen via internet en als het ook maar een beetje in de buurt is ga ik persoonlijk er naar toe. 

Afspraken maken gaat toch een heel stuk beter face-to-face. Ik denk niet dat het altijd zo gaat, maar ik heb wel verschrikkelijk veel pech gehad met werkelijk ALLE bestellingen die ik via internet plaatste. 

donderdag 28 mei 2015

Abonnementsverandering

De kogel is door de kerk, ik heb nu alles bij 1 provider ondergebracht. Ik had overal losse contracten. Ik kreeg enkele weken geleden een brief  van mijn TV provider dat de prijs wederom werd verhoogd omdat er heel veel mensen een alles-in-1 pakket bestelden en daardoor mijn solo-kastje te duur werd, kun je het nog raarder maken. Er zijn blijkbaar te weinig mensen die dat kastje/kaart nog hebben of willen hebben.

Omdat ik zeer tevreden ben met mijn internet provider besloot ik daar dan maar een alles-in-1 pakket te nemen. Ik naar de winkel, ik doe dat liever face-to-face na een enorm drama met mijn huidige TV provider enkele jaren geleden, alles werd geregeld en dat ging zo snel dat ik achteraf dacht, wat heb ik eigenlijk nu allemaal.

Langzaam begint het te bezinken en kom ik erachter dat ik het volgende heb besteld/gekregen (nou ja, gekregen). Mobiel abonnement met internet, TV (meer zenders dan nu) en Internet voor €49,00 euro per maand. Dit gaat in per 30 juni. Momenteel heb ik een mobiel abonnement zonder internet, TV (beperkt aantal zenders) en 'thuis' internet voor €48,00.

Ik moet eerst nog eens zien of dit allemaal goed gaat. Vandaag ontving ik de de opzeggingsbrief van de TV, dus dat gaat hopelijk goed. (ik vertrouw dat bedrijf niet meer, eerst zien dan geloven) en een brief van mijn nieuwe TV provider met de melding dat ik een brief krijg waarin staat dat ik bij hun interactieve TV heb afgesloten...duh. Een brief om te melden dat ik een brief krijg....ik moest erom lachen maar goed, beter te veel bevestigingen dan te weinig.

Ik was op Marktplaats al bezig met het kopen van een nieuw (tweedehands) simlock vrij toestel. Mijn huidige toestel is er nog een met druktoetsen, ik loop altijd een beetje achter met die telefoons, gewoon omdat ik het zonde vindt om rond te lopen met een toestel waarvan de prijs makkelijk boven de €500,00 kan komen. (Je zult er maar per ongeluk op gaan zitten of nog erger kwijt raken)

In ieder geval kreeg ik een nieuw ander toestel (smartphone) bij dit nieuwe abonnement. Ik had een bod geplaatst bij een Iphone die toevallig werd aangeboden bij mij in de plaats, dat toestel zou ik dan zelf kunnen ophalen zodat ik zeker wist dat ik niet bedonderd zou worden. (is me helaas al een keer gebeurt)  Ik was de hoogste bieder, ik heb gelijk mijn bod maar ingetrokken nadat ik terug kwam van de winkel.

Wat voor een soort abonnementen hebben jullie, wat zit daar dan allemaal in en hoeveel ben je kwijt.

woensdag 27 mei 2015

Open Haard

Toen ik dit appartement kocht zat er een open haard in, nou ja zo'n elektrische dan. Het werd al snel duidelijk dat ik niet zo'n open haard persoon ben. Ik dacht alleen maar aan de energie rekening die zou oplopen als ik elke avond dat ding zou aanzetten en niet alleen dat, ik vind hem oubollig. Daar moet ik ooit nog eens wat aan doen dacht ik al op het moment van de verhuizing.

Afgelopen Pinksterweekend waren veel bouwmarkten open en ook nog eens met de nodige aanbiedingen. Ik had gezien dat de muurverf in de aanbieding was en dat was precies wat ik nodig had. Ik op de fiets er naar toe, ik probeer wat meer met de fiets te doen, de benzine vliegt er doorheen nu ik aan de andere kant van de stad ben gaan wonen en de rest van de familie in de oude wijk is gebleven dus daar ging ik.

Gelukkig hoefde ik niet zo'n grote hoeveelheid en besloot te gaan voor de 2,5 liter bak van het eigen huismerk, inclusief korting kostte me dat net iets meer dan 10 euro. Kwasten had ik nog genoeg ivm de verhuizing afgelopen jaar dus dat was geen kostenpost. Ik had er echter niet op gerekend dat mijn open haard kwasten eet, het is een ouderwetse bakstenen haard, gelukkig niet groot maar halverwege had de kwast het uiterlijk van iemand die met z'n vingers in het stopcontact heeft gezeten. Het kostte me 2 kwasten voor de eerste laag, de volgende dag nog eens 2 kwasten voor de tweede laag en nog ben ik niet tevreden.

Toevallig had mijn moeder nog een aantal ongebruikte kleine penselen liggen die ik wel mocht hebben zodat ik de kleine gaatjes goed kan bereiken. Het kost me gemiddeld 3 uur per laag en daar had ik vandaag even geen zin meer aan.

Ik heb hem wit geverfd omdat de open haard zwart was en ik nog niet weet wat voor een definitieve kleur ik hem wil geven, wit is dan een mooie basis om verder te gaan. Ik neig naar lichtgrijs omdat ik later dit jaar (of volgend jaar, ligt aan het budget) een mooie zilverkleurig wil kopen. (die ook wat moderner oogt qua vlammen enz)

maandag 25 mei 2015

Advocado Plant

Vorig jaar heb ik met veel geduld een Advocado plant helemaal vanuit het niets opgekweekt (is dat een woord) naar een plant van ongeveer 40 cm hoog. Hij heeft de verhuizing overleeft, de winter heeft hij in de schuur overleeft en ongeveer 2 weken terug dacht ik het wordt tijd jongeman dat jij naar buiten gaat.

De plant heeft het welgeteld twee dagen gered toen ineens alle bladeren erbij gingen hangen en net deden alsof ze in de woestijn hadden gestaan, helemaal uitgedroogd, dit terwijl ik hem toch z'n natje en z'n droogje had gegeven. Hij staat op het balkon dus vorst aan de grond kon het ook niet zijn geweest. Nu weet ik dat een advocado niet houdt van enorme temperatuur verschillen maar dat kon het ook niet zijn geweest, hij heeft immers in de schuur overwinterd en daar is het nou ook niet heel erg warm.

Gisteren heb ik van ellende maar alle bladeren eraf geknipt in de hoop dat hij ineens de geest krijgt en weer opknapt. Dit is nu al de tweede keer dat mij zoiets dergelijks gebeurt, de eerste keer had ik inderdaad de fout gemaakt hem van mijn warme woning ineens naar buiten te doen, nou dat heb ik geweten, binnen no-time was hij 'overleden' en nu dit. Als iemand weet hoe en waarom deze plant het nu opgeeft zou ik dit graag horen.

Ik doe dat wel meer, gewoon de zaadjes uit een stuk fruit/groente halen en vervolgens een poging wagen of het wat wordt. De advocado lukt redelijk, tot op zekere hoogte dus, de paprika lukt uitstekend, gemiddeld 3 a 4 paprika's per plant. Ik heb ook eens een poging gewaagd met een ananas maar dat is helaas niets geworden, alhoewel er wel wortels aan kwamen maar dat was het dan ook. Papaja is ook mislukt maar dat was meer mijn eigen schuld, ik was ze vergeten in een grotere pot te zetten en dan houdt het gewoon een keer op.


woensdag 20 mei 2015

APK

Het is wat dat betreft weer die tijd van het jaar dat ik mijn auto moet wegbrengen voor een APK en in dit geval ook een kleine onderhoudsbeurt. Aangezien de garage waar ik bij zat vorig jaar failliet is gegaan moest ik dit jaar op zoek naar een ander.

Een collega attendeerde mij erop dat vlak in mijn buurt haar garage was gelokaliseerd en dat ze wat betreft haar autootje en de bedragen die daarmee gemoeid waren redelijk tevreden was. Ze vond dat de garage goede service bood. Ik heb dus vanochtend mijn auto richting die garage gebracht. Natuurlijk werd ik prompt gebeld wat er wel allemaal niet aan mankeerde maar terwijl ik al aan de telefoon dacht dit wordt weer een rib uit mijn lijft en tot ziens vakantiegeld viel het bedrag me alleszins mee. Het is rond de 350 euro, is nog steeds veel maar daar krijg ik dan 2 nieuwe achterbanden voor, nieuwe ruitenwissers, nog iets met het stuurkolom en de APK.

Als dit was gebeurt bij de dealer garage was ik, denk ik het dubbele kwijt geweest. Ik heb altijd netjes mijn auto's naar de dealer gebracht, ik was jong en naief niet beseffende dat dit soort garage's  altijd de dure onderdelen van de dealer gebruiken terwijl mijn autootje natuurlijk ook best goed rijdt met onderdelen van een ander merk.

Ik ben hier een aantal jaren geleden mee gestopt toen ik bijna €1000,00 aan reperatiekosten moest betalen voor mijn al wat oudere auto en mij werd medegedeeld dat ik niet kon deelnemen aan de gratis pechhulp omdat ik dat jaar niet had gekozen voor een grote onderhoudsbeurt. Ik heb de man achter de balie destijds zeker een minuut of tien vol ongeloof aangestaard, zo'n dure rekening en dan niet de service krijgen omdat ik administratief technisch niet had gekozen voor een grote onderhoudsbeurt. Het was de laatste keer dat ik nog met die man heb gesproken, ben er nooit meer geweest.

Ik hou altijd wel de rekeningen van welke reparatie dan ook aan mijn auto, dit om te voorkomen dat ik in de fout trap dat ik iets moet betalen wat ik het jaar daarvoor ook al heb 'moeten laten doen'.