woensdag 20 mei 2015

APK

Het is wat dat betreft weer die tijd van het jaar dat ik mijn auto moet wegbrengen voor een APK en in dit geval ook een kleine onderhoudsbeurt. Aangezien de garage waar ik bij zat vorig jaar failliet is gegaan moest ik dit jaar op zoek naar een ander.

Een collega attendeerde mij erop dat vlak in mijn buurt haar garage was gelokaliseerd en dat ze wat betreft haar autootje en de bedragen die daarmee gemoeid waren redelijk tevreden was. Ze vond dat de garage goede service bood. Ik heb dus vanochtend mijn auto richting die garage gebracht. Natuurlijk werd ik prompt gebeld wat er wel allemaal niet aan mankeerde maar terwijl ik al aan de telefoon dacht dit wordt weer een rib uit mijn lijft en tot ziens vakantiegeld viel het bedrag me alleszins mee. Het is rond de 350 euro, is nog steeds veel maar daar krijg ik dan 2 nieuwe achterbanden voor, nieuwe ruitenwissers, nog iets met het stuurkolom en de APK.

Als dit was gebeurt bij de dealer garage was ik, denk ik het dubbele kwijt geweest. Ik heb altijd netjes mijn auto's naar de dealer gebracht, ik was jong en naief niet beseffende dat dit soort garage's  altijd de dure onderdelen van de dealer gebruiken terwijl mijn autootje natuurlijk ook best goed rijdt met onderdelen van een ander merk.

Ik ben hier een aantal jaren geleden mee gestopt toen ik bijna €1000,00 aan reperatiekosten moest betalen voor mijn al wat oudere auto en mij werd medegedeeld dat ik niet kon deelnemen aan de gratis pechhulp omdat ik dat jaar niet had gekozen voor een grote onderhoudsbeurt. Ik heb de man achter de balie destijds zeker een minuut of tien vol ongeloof aangestaard, zo'n dure rekening en dan niet de service krijgen omdat ik administratief technisch niet had gekozen voor een grote onderhoudsbeurt. Het was de laatste keer dat ik nog met die man heb gesproken, ben er nooit meer geweest.

Ik hou altijd wel de rekeningen van welke reparatie dan ook aan mijn auto, dit om te voorkomen dat ik in de fout trap dat ik iets moet betalen wat ik het jaar daarvoor ook al heb 'moeten laten doen'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten