woensdag 22 februari 2023

Termijnbedrag verlaagd

 Ik logde maar weer eens in bij mijn energieleverancier en wat schetste mijn verbazing, ze hebben mijn termijnbedrag verlaagd. Ik had dit gezien op de app maar ik geloofde het niet, wat is dit! Mag dit zomaar! Eerst mocht ik het niet verlagen beneden een bepaald bedrag en nu verlagen ze het zonder dat er overlegd wordt. Ja, enkele weken later wordt er gemeld, u kunt zelf uw termijnbedrag aanpassen. Nee, dat hebben jullie blijkbaar al gedaan zonder dat eerst te overleggen. 

Tevens stond op de website dat ik op dat moment niets aan kon doen omdat ze alle gegevens aan het verwerken waren i.v.m. het prijsplafond. (dat hadden ze al lang moeten doen)  Ik ga van €130 per maand naar €113 per maand, begrijp mij niet verkeerd, het scheelt weer wat maar ik had dit liever ZELF besloten i.p.v. mijn energieleverancier. 

Zo zie je maar weer, je denkt dat je de baas bent over je eigen gegevens en je eigen geld maar door deze acties laten grote bedrijven maar weer eens zien dat dit totaal niet het geval is. Ik vermoed dat ze het ook doen omdat ze niet dat ze teveel willen betalen. Het is maar een rare manier van met je klanten omgaan.


4 opmerkingen:

  1. Dat vind ik ook een beetje vreemd hoe dat zomaar kan. Misschien eens bellen als je een keertje tijd hebt want je zult wel een tijdje in de wacht moeten staan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze hebben het gedaan onder het mom van het prijsplafond, in opdracht van het kabinet.

      Verwijderen
  2. Bij mij hetzelfde van 220 naar 206 zonder overleg
    Ik denk dat ze anders te veel terug moeten betalen aan de mensen

    BeantwoordenVerwijderen