woensdag 15 februari 2023

1e Extra aflossing 2023

 Vandaag mijn eerste extra hypotheek aflossing gedaan van 2023, het was niet veel maar ik wilde een keer een klein bedrag uitproberen namelijk €250. Toen ik inlogde zag ik ook gelijk dat mijn hypotheekbedrag onder de magische grens van €70.000 is gekomen namelijk €69.850.

Als ik op deze voet doorga, inclusief extra aflossingen dan ben ik voor mijn 60ste hypotheekvrij. 

In ieder geval betekent het extra aflosbedrag dat ik iets meer dan €1,50 per maand minder ga betalen. Het was €396.55 en het wordt nu €395.00. De precieze bedragen weet ik al niet meer want ik was het vergeten op te schrijven. Maar goed, 'you know what I mean' namelijk wat hypotheekaflossers graag melden het welbekende 'sneeuwbaleffect'

Elke keer als ik €250 bereik v.w.b. een eventuele extra hypotheek aflossing dan doe ik dit maar gewoon. Ik zie dan gelijk het sneeuwbaleffect terug in mijn maandelijkse aflossingen. Die kruipt dan in de loop van het jaar naar beneden en kan ik gelijk genieten van het 'extra' geld dat vrijkomt. 

Het is uiteraard allemaal afhankelijk hoe mijn leven zich ontwikkeld, er kunnen altijd rare dingen gebeuren maar in ieder geval voor dit jaar en voor de hypotheekaflossingen van dit jaar wordt dat mijn plan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten