woensdag 19 oktober 2022

Voordeeltjes

 Als ik tegenwoordig in een winkel kom kijk ik altijd even bij de bakken gevuld met artikelen die aan de datum zijn, uit het assortiment gaan, mankementen vertonen en ga zo maar door. Soms zitten er pareltjes tussen. 

Enige tijd geleden kwam ik dure hoestsiroop tegen voor maar 2 euro per fles. Ik dacht in eerste instantie dat het waarschijnlijk bijna aan de datum was maar ze bleken nog tot eind 2023 goed. Ik heb er 2 meegenomen. In elke herfst/winter wordt ik wel een keer goed verkouden en/of krijg last van een zere keel. Dit kwam dus mooi uit, meenemen. Zelfs de huismerken zijn niet zo goedkoop tegenwoordig. 

Ik heb (en had) altijd zeer vet haar, daarom ben ik ook minder gaan douchen (ook voor het milieu en mijn portemonnee) maar in eerste instantie voor mijn haar en hoofdhuid. Altijd jeuk, ik zocht lang naar de juiste shampoo en een duur A-merk shampoo hielp en een shampoo die 'zonder alles' was. De laatste hielp het beste en die wilde ik ook graag weer maar het was inmiddels uit het assortiment gehaald bij de website van een natuurwinkel. De dure merkshampoo was mij gewoon te duur, bijna 7 euro per fles. 

Deze week echter zag ik ze bij een grote supermarkt in de bakken met voordeel staan. De stickers melden voor minder dan de helft, dus 2 grote flessen meegenomen en in mijn voorraadkast gezet. Eerst de shampoo opmaken die ik nu heb en dan door met de flessen die ik nu voor de helft (of eigenlijk meer) van de prijs heb kunnen kopen. Scoooor!!!

Die kleine voordeel dingetjes doen het hem, ik heb bijvoorbeeld een merk tandpasta die mij heel goed bevalt. Ik heb gevoelige tanden en tandvlees en dit is de enige die helpt. Soms probeer ik een wat goedkoper merk want ook dit A-merk is gewoon verdomd duur of ik krijg testproducten via mijn mondhygienist maar ik kom altijd weer terug naar dat A-merk.  Nu koop ik ze in wanneer ze uitermate voordelig zijn en voorlopig heb ik genoeg om er bijna 3 jaar van te kunnen poetsen. Als ik dan zie hoe duur ze nu zijn dan ben ik in mijn nopjes met mijzelf dat ik zo'n vooruitziende blik had. 

Alle kleine beetjes helpen! Het telt allemaal op. 

4 opmerkingen:

  1. Zelf let ik ook altijd op. Vanmorgen nog was ik even bij de supermarkt en zag artikelen in de aanbieding die ik altijd gebruik dus hupsakee meenemen maar. Goed voor mijn voorraadje aan te vullen. Als je een beetje goed oplet met boodschappen doen dan kun je heel wat besparen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben niet merkvast en heb gelukkig ook geen gevoelige huid en ook geen lastig haar. Ik poest mijn tanden met tandpasta van de Lild of de Hema en was mijn haar met shampoo van het Kruidvat. Ik let ook op koopjes en aanbiedingen en vind het een sport om producten en levensmiddelen die ik toch al gebruik voor minder te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ea ook uitgeprobeerd maar in deze beide gevallen (haar en tanden) kom ik toch op een duur merk uit dus dan maar goed opletten en inslaan indien er een aanbieding is.

      Verwijderen