zondag 30 oktober 2022

Jaarafrekening gas & stroom

 Daar was hij dan eindelijk. Uiteraard had ik het wel een klein beetje verwacht maar niet dit. Ik krijg zo'n kleine €160 euro (ik had rond de €80 verwacht) terug maar ik verdubbel zowat qua maandtermijn. Ik betaalde altijd €85 per maand en ga naar €160 per maand. Ik heb dit direct terug gezet, voor zover mogelijk naar €130. Verder naar beneden wilde het niet. Daar baal ik van omdat dit mijn geld is en ik zelf wil bepalen wat er met mijn geld gebeurt maar de nutsbedrijven zijn veel te bang dat zij aan het einde van de rit achter het geld aan moeten en daarom hebben ze een limit ingesteld aan het verlagen van je termijnbedrag. Snap ik wel maar ook weer niet m.a.w. dubbel gevoel. 

Per 1 januari gaat het prijsplafond in dus waarom nu nog die verhoging, dat snap ik niet. Ook werd aangekondigd hoe die €190 van de overheid uitbetaald gaat worden. Het wordt eind november op de rekening geschreven die bekend is bij het nutsbedrijf en dat geldt ook voor de maand december. 

Aangezien ik ook het nutsbedrijf (dezelfde als die van mij) van mijn ouders in de gaten hou weet ik dat men nog geen rekening heeft gehouden met het prijsplafond en de berekeningen daarvan. Ik vermoed dat dat in januari het e.a. nog aangepast gaat worden qua termijnbedrag. Maar omdat men nu mijn jaarrekening aan het verwerken is kan die tekst van 'dat er nog geen rekening is gehouden met het prijsplafond' er blijkbaar bij mij nog niet bijgezet worden. 

Het is allemaal nog een beetje onduidelijk maar goed, ik kom niet in de problemen v.w.b. het beralen van het termijnbedrag dus ik wacht het maar even rustig af. Ik kijk in januari wel hoe het allemaal gaat. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten