zondag 1 november 2020

Jaarafrekening gas/stroom

 Het was weer zover, mijn jaarrekening gas, stroom zat er er weer aan te komen en deze week was het zover. Vorig jaar heb ik de maandelijkse termijn iets naar beneden laten zetten en ik was benieuwd of ik nog iets terug zou krijgen. 

Tot mijn stomme verbazing krijg ik maar liefst €204 terug en ze hadden de maandelijkse termijn op €64 gezet. Wat! Ze hebben een fout gemaakt dacht ik nog, ik krijg nooit zoveel terug dit jaar, hoe kan dat? 

Maar ik krijg het echt, ik was het echter niet eens met de verlaging van het termijnbedrag maar het oude bedrag van €83 per maand hoeft natuurlijk ook niet dus ik sloot een compromis met mezelf, het wordt € 75 per maand. Hierdoor heb ik een beetje speling als het goed koud wordt dit jaar (wie weet) en heb ik toch nog een lager bedrag dan vorig jaar. 

Het bedrag dat ik terug krijg gaat naar de verbouwing van de keuken en de extra hypotheek aflossing. Alle beetjes helpen en zo langzamerhand ga ik maar eens mijn wensen opschrijven  voor wat betreft mijn droomkeuken. 

Er kan bovendien weer €5 bij het spaarbedrag. Wanneer ik iets extra's 'krijg' bijvoorbeeld een loonsverhoging of in dit geval een maandelijkse termijn die lager wordt en ik dus in principe meer zou moeten overhouden deel ik het meestal door de helft, stukje extra sparen en iets extra's voor mezelf. (Indexering noem ik dat😁) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten