zondag 16 augustus 2020

Vakantie

 Begin augustus begon mijn vakantie, ik was van plan niet zo heel veel te doen want ik was geestelijk & lichamelijk uitgeput. Toch had ik enkele kleine klusjes op mijn lijst staan. O.a. 2 deuren  schilderen, een nieuwe wc bril monteren en een plank achter mijn bank, gezien op Pin.trest.

Ik begon maandag 3 augustus voortvarend, huppakee aan het werk. Planken halen, echter bij de bouwmarkt waar ik was wilde ze het niet op maat zagen. Het was te klein, dat deden ze niet. Planken van meer dan 2 meter? Alles maar weer teruggelegd en gezegd dat ik dan wel bij de concurrent e.a. ging kopen. Zo gezegd zo gedaan en iets later dan gepland was ik weer thuis. Ik zette alles in elkaar en wonderwel ging dit vrij soepel (voordeel van de op maat gezaagde planken) Diezelfde dag had ik alle planken 2 keer geschilderd en stond het complete 'ding' te drogen in de bijkamer.

De volgende dag stond hij al achter de bank te pronken. Nu op zoek naar 2 lampjes die er bovenop gezet konden worden. Het werd die dag al wat warmer. De hele stad doorgefietst, bij de ene winkel waren de lampjes die ik wilde uitverkocht, bij de andere was er maar een beschikbaar, bij weer een andere te hoog, verkeerde kleur, de voet van de lamp veel te breed voor de plank en ga zo maar door. Uiteindelijk toch nog wat gekocht en het voordeel van deze tour de france door mijn eigen stad was dat ik de lampjes een stuk goedkoper kocht dan ik origineel in gedachte had. 

De dag daarna was de eerste dag met meer dan 30 graden, hijg en puf. Niet zeuren, het is mooi weer, dacht ik nog. Rustig aan gedaan, de plank achter de bank nu helemaal afgemaakt en dag 3 was weer voorbij. Daarna is het hier alleen maar 35 graden geweest en dan kan (wil) je niet zoveel. Ik besloot om aan het eind van de 1e week te lunchen in een klein dorpje in de buurt. Op de fiets ernaartoe, gelukkig onder de bomen. Na de lunch besloot ik in al mijn wijsheid (domheid) om nog wat door te fietsen. Nou dat heb ik geweten, op de hei in de zon. Ik dacht dat het vel van mijn skelet aan het afbranden was. HOT! 

Dat was eens maar nooit weer, wat was ik blij dat ik 2 liter water bij me had en een 3tal kiwi's. Ik was een goede 2 uur onderweg want ik had niet goed opgelet en was veel te ver gefietst. De terugweg duurde me allemaal veel te lang en ik heb bijna elk kwartier uitgerust en wat water gedronken. Gelukkig was een groot gedeelte van de terugweg onder de bomen en niet in de volle zon maar nog was het afzien. Pfffff! 🥵

De rest van de week niet veel meer gedaan. Ik wilde nog gaan zwemmen maar dat bleek onmogelijk vanwege corona moest je een plaatsje 'boeken' en het was al voor de komende 2 weken uitverkocht. Om nu naar een meer of strand te gaan vindt ik niet zo geslaagd. Ik ben alleen en dat zou betekenen dat ik mijn spullen zou moeten achterlaten als ik het water in zou gaan. Bovendien was het overal  zo druk dat ik daar toch niet van zou genieten. Het was zo heet dat je ook niet zo heel veel kon doen dus dat heb ik ook niet gedaan. 

Ik heb nog een week voor de boeg en ik geniet. Lekker niksen, niets moet en alles mag en dat is in mijn geval niet veel. 

4 opmerkingen:

  1. Mooi resultaat toch, je plank binnen ene paar dagen af. Voor de hitte, goed gedaan! Ben wel benieuwd naar hoe zo'n plank eruit ziet. Heb je de pintrest-link?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja heb ik maar heb hem er niet opgezet. Ik kijk alleen bij pinnetje, zet er echter niets op.Waarom weet ik niet maar op de een of andere manier houdt me iets tegen. Ik ben in ieder geval super tevreden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat dát tenminste gelukt is. Misschien deze week de WC-bril nog? Die deuren wachten wel, maar zo'n WC-bril vind ik toch wel belangrijk...
    Ik moet naar de Ikea voor een WC-mat en dat stel ik ook steeds uit. Wil op de vroege maandagmorgen (weinig andere klanten?) maar dan is het alweer dinsdag en ben ik het wéér vergeten. Misschien dat mijn onderbewustzijn probeert mij iets duidelijk te maken??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De WC-bril zit erop hoor, was echt nodig. Uiteraard ging dat natuurlijk niet weer heel soepel, een van de schroeven wilde niet wat ik wilde en ik heb een paar afstand genomen om niet in woede uit te barsten (het was heet die dag) maar uiteindelijk is het mij gelukt. Ik wil ook nog naar I.KEA maar dat doe ik na de schoolvakantie's dan is het een stuk rustiger. (op de weg en in de winkel)

      Verwijderen