zaterdag 22 augustus 2020

Nu al extra aflossing!! Whoaaa!!

 Tot mijn stomme verbazing zag ik dat ik nu al het bedrag had bereikt dat ik elk jaar extra aflos op mijn hypotheek. Ik weet niet goed hoe ik dat in het loop van het jaar voor mekaar heb gekregen maar goed, ik ben er happy mee. Ik vermoed dat de intelligente lockdown die in eerst kwartaal inging er ook mee te maken heeft omdat je toch minder uitgaf en geeft dan normaal. Ik hield gewoon wat meer over omdat ik niet overal een 'bakkie leut' dronk. (en je weet het, het lijkt misschien elke keer een klein bedrag dat kopje koffie her en der maar ondertussen tikt het aan)

Aangezien ik direct wil profiteren van mijn lagere maandlasten heb ik de aanvraag voor een extra aflossing nu al vast ingediend zodat ik per 1 oktober er al profijt van kan hebben. Dat scheelt weer zo'n €17 per maand en dat is mooi meegenomen. Dat kan dan direct bij het spaarbedrag voor de volgende extra aflossing op. Alle kleine beetjes helpen mij om eerder van mijn hypotheek af te komen. Ik heb dan bovendien al een mooie start gemaakt voor de aflossing van volgend jaar. 

Mijn droom is om enkele jaren voor mijn pensioen van de hypotheek af te zijn zodat ik het extra geld wat ik normaal voor de hypotheek zou wegzetten dan in mijn beleggingsfonds kan stoppen zodat ik ruim kan leven na mijn pensioen of misschien zelfs eerder stoppen met werken. Ik hou echter altijd de volgende zin in gedachte. 'Terwijl jij plannen maakt, lacht God' met andere woorden ik kan het allemaal wel zo zeggen/plannen maar het echte leven heeft er nogal een handje van om roet in het eten te gooien. 

Eerst maar eens afwachten hoe soepel deze extra aflossing wordt verwerkt door de hypotheekverstrekker. Dat ging vorig jaar met horten en stoten, vorig jaar was wel heel erg. Er is elk jaar wel wat maar vorig jaar was het een hoop gestuntel van hun kant. Ik moest erboven op blijven zitten anders was het niet goed gegaan. Dit doe ik uiteraard ook dit jaar, alles goed in de gaten houden, controleren en corrigeren daar waar nodig. 

De hypotheekverstrekker heeft een maand nodig om het e.a. te verwerken en hun site gaf automatisch aan, meld de extra aflossing voor 1 september aan dan kan het per 1 oktober ingaan. Nou ik ben benieuwd. Voorlopig ben ik blij dat ik dit nu al kan doen en voor de rest zien we het wel weer. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten