zondag 10 mei 2020

Woz waarde

Het duurde en duurde maar voordat ik de officiele brief kreeg maar halverwege maart lag hij dan toch echt in de brievenbus. De WOZ waarde bleek te zijn gestegen tot €141.000

Het verschil met vorig jaar is €9000. Dat is snel verdiend in 1 jaar. De overwaarde van mijn woning is dus nu zo'n €60.000. Wauw! Stenen waarde wel te verstaan want ik heb het niet op de bank. 😁

Het betekent wel dat de gemeentelijke belasting weer behoorlijk omhoog gaat. Dat is dan weer wat minder. De appartementen worden momenteel verkocht voor zo'n €160.000. De net wat grotere voor rond de €169.000. Ze gaan als gewilde broodjes over de toonbank. Appartementen zijn tegenwoordig zeer gewild als beleggingsobject. Er zitten dus best wel veel huurders in het complex en de ene huurder is de andere niet.

De huren liggen tussen de €750 en €800 afhankelijk van welk appartement er wordt gehuurd. Voor zover ik kan beoordelen hebben we zeer nette en rustige huurders in het complex. Het zijn meestal oudere vrijgezellen (man en/of vrouw) die uit een relatie komen. De appartementen zijn nou niet zeer geschikt voor gezinnen, ze zijn daarvoor eenvoudig te klein.

Er woont hier welgeteld 1 kind in het complex. Hoe ze het doen. Ik weet het niet. Er wordt daar elke keer flink verbouwd. Hij heeft de schuur en de kruipruimte die dus net als de mijne belachelijk groot is compleet verbouwd. De buurman wil dan zijn wasmachine e.d, naar beneden doen om op die manier meer ruimte te krijgen in zijn keuken.

Misschien wil ik ook ooit de kruipruimte aanpakken maar dan laat ik het doen. Ach, toekomstmuziek. Het heeft geen haast.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten