zaterdag 30 mei 2020

Nieuwe fase

Vanaf volgende week mogen we allemaal weer op het terras vertoeven. Ik sla even over en ga over twee weken wel eens kijken . Vanochtend was ik al vroeg op de markt en het verbaasde me hoe druk het was het leek wel of iedereen op dat tijdstip op de markt was om zijn of haar boodschappen te doen. Het was net 09.00.

 Veel terassen stonden al klaar voor maandag en bij sommigen zat inderdaad netjes veel ruimte tussen maar ook veel terassen die nog steeds hutjemutje vol stonden. Wat zal het resultaat zijn over 2 weken? Ik hoop geen chaos op de IC maar ik verwacht wel een steiging in het aantal besmettingen. 

Ik deed snel mijn boodschapjes en vertrok weer naar huis. Een lekkere bak koffie op het balkon geeft op dit moment net zoveel plezier als op een vol terras. Wat zeg ik, het bevalt zelfs beter omdat ik nu niet het gevoel heb constant om me heen te moeten kijken of er niet teveel mensen te dicht op me zitten en/of staan. Ps nu hou ik sowieso niet van teveel mensen om me heen maar in deze tijd al helemaal niet.

Hopelijk gunt iedereen elkaar volgende week lucht en ruimte en kan diegene die dat willen genieten van een lekker drankje op een zonovergoten terras. 

Op twitter werden er al weddenschappen afgesloten waar en wanneer de eerste vechtpartij zou plaatsvinden vanwege een eventuele overschrijding van de tijdsduur dat een gezelschap zou mogen dineren en/of lunchen voordat de volgende aan de beurt zou mogen.  Ik hoop dat het niet zover komt.  Ik ben heel benieuwd naar de komende weken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten