donderdag 26 maart 2020

Sporten

De sportschool is nu al bijna 2 weken gesloten en ik mis het wel een beetje. Ze hebben overigens heel netjes aangekondigd geen contributie meer te innen zolang de sportschool dicht zit.

Om toch actief te blijven volg ik op IG een stel uit dubai, genaamd mrmrsmuscle. Ze laten zeer gevarieerde oefeningen zien die voor beginners en gevorderden zijn. Ik volg de beginnersvideo's. Qua kracht kan ik aardig mee met de gevorderde versie mee maar ik heb ontdekt dat ik voor de rest een zeer stijve hark ben.

Afgelopen woensdag zeer fanatiek meegedaan met als resultaat dat ik de ochtend erop zeer moeilijk mijn bed uit kwam. Wat een spierpijn. Wie weet wordt ik nog hardstikke lenig tijdens deze vreemde tijd binnenshuis. Maar vooralsnog is deze dame een zeer stijve hark, ongelofelijk!

De meeste oefeningen zien er simpel uit, helemaal als je de beginnersversie doet maar ik raak in de war. De coordinatie die ik tentoon stel is lachwekkend, ik lig regelmatig dubbel van het lachen om mijn eigen gestuntel. Het is dus heel goed dat ik dit blijf proberen, ik gebruik nu spieren die ik normaal gesproken niet gebruik. Ook zitten er kracht elementen in zodat niet al mijn duurzaam opgebouwde spieren weer als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Hoe meer ik de oefeningen mee doe hoe meer lol ik erin begin te krijgen. Vanaf volgende week werk ik minder uren omdat we met teveel medewerkers kwamen opdagen en daardoor ruim boven het voorgeschreven aantal kwamen dat zich in een ruimte mag bevinden. Ik kan dan dus ook het aantal keren dat ik thuis sport opschroeven. Wie weet kan ik binnenkort mijn eigen benen in mijn nek leggen. 🤣

Geen opmerkingen:

Een reactie posten