donderdag 31 oktober 2019

Plafond toilet

Het plafond in het toilet is sinds augustus voorzien van een extra ventilatiegat, niet mijn keuze maar ja, waterlekkage houdt daar geen rekening mee. De lekkage is inmiddels gemaakt maar dat gat zit er nog steeds. De eigenaar van de bovenwoning was en is nou niet de meest snelste en wilde eigenlijk het liefste het werk op mijn afschuiven, ik moest het maar uitzoeken hoe het nou zat met de verzekering. Niet dat hij dat zo heeft gezegd maar zo interpreteerde ik dat tussen de regels door.

Nu het heft in eigen handen genomen, ik had al contact opgenomen met een installatiebedrijf maar die gaf ondanks mijn gezeur niet thuis. Ik heb het nu via mijn verzekering gespeeld en de schade vorige week gemeld en deze week maar eens contact opgenomen omdat ik geen reactie kreeg. Het bleek dat ik de mail had gemist waarin ze vragen om eens even te bellen zodat ze alles op een rijtje konden krijgen.

Via de chatbot contact gekregen met een echte medewerker en die wist snel en efficient mij te helpen. Eerst werd er gevraagd, kan u het zelf oplossen dan betalen wij materiaalkosten en een x-bedrag per uur. Ik probeer het altijd wel eerst zelf op te lossen maar een plafond maken gaat mij even te ver. Er werd vervolgens een aannemersbedrijf ingeschakeld, die (hopelijk) snel contact opneemt om het e.a. te verhelpen. De naam van het bedrijf ken ik en is een lokaal bedrijf dus dat is heel mooi meegenomen, als het even kan help ik lokale bedrijven want dat is goed voor de plaatselijke economie en werkgelegenheid.

Telefoonnummer en mail doorgegeven en tevens de dag waarop ik het liefst wil dat ze komen. Nu weet ik ook wel dat dit niet altijd kan maar als ze er toch om vragen waarom niet. Ik ben benieuwd, ik wordt tureluurs van dat gat, ik blijf aan het schoonmaken. Het gruis/steentjes/stof wat achter dat plafond zat vindt steeds beter zijn weg naar mijn toilet. Ik heb er een klein stukje karton voorgezet maar heel veel helpt dat niet, elke keer moet ik er een nat doekje door heen om het stof/gruis te verwijderen. Hopelijk belt en/of mailt dat bedrijf gauw zodat mijn plafond weer dicht wordt gemaakt.

Ik vraag direct of ze dat ook kunnen isoleren, ik heb al geconstateerd dat, waar de algemene leidingen zitten, er best veel kou door heen komt. Wie weet? desnoods betaal ik dat zelf als extra werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten