zaterdag 31 augustus 2019

Vakantie is weer voorbij

Ohh wat had ik het nodig. Ik leefde als een gespannen veer naar mijn vakantie toe. Geestelijk moe, alles was me teveel. Het was tot nu toe ook een klote jaar. De bestralingen van mijn vader en daar bijwerkingen van bleven lang in 2019 doorsudderen.

Net toen ik dacht he, we zijn er weer een beetje doorheen gebeurde de situatie met mijn zus. Het was een stuk ernstiger dan ik had beschreven, ze heeft zelfs even op intensive care gelegen. Gelukkig gaat het iets beter, ze is er nog lang niet maar ze gaat met kleine stapjes vooruit. Haar immuum systeem heeft een enorme optater gehad dus ze is wat vatbaarder voor alles en nog wat ( oa blaasontsteking) Maar ze is weer thuis en het gevaar is geweken.

Lekkage in mijn toilet, nog niet opgelost maar we weten nu in ieder geval waar het vandaan komt.  Het is nu uit mijn handen want de lekkage zit niet bij mij dus ik kan niet zoveel meer en wat is dat moeilijk de controle uit handen geven. ( dat zit gewoon niet in mijn aard, wel een mooie levensles)

Helaas zit ik wel met de gevolgen want ik heb overlast, zolang de lekkage niet is gemaakt lekt het bij mij als de bovenburen de douche lang en veel gebruiken. De wastafel was het ergste maar die gebruiken ze voorlopig even niet totdat de lekkage is verholpen. Volgende week is de bouwvak voorbij en ik hoop dat er dan vaart in komt want ik wil nou wel eens die emmer uit mij  wc ruimte.

Net toen ik dacht, nu is toch wel voorbij die 'rampspoed' knalde zoals ik al vertelde er gisteren iemand op mijn auto. Zucht....
Nu weet ik ook wel dat ik moet relativeren maar al die kleine dingen hakken er wel in en het blijft maar doorgaan. Gelukkig heeft de vakantie wel geholpen, alle kleine/grote klussen zijn gedaan. Dat lucht enorm op want ik zat tegen de schilderklus aan te hikken, geen zin, puf enz.


  1. 2 cv verwarmingen geschilderd ( keuken en die in de slaapkamer)
  2. De slaapkamer is helemaal geschilderd ( op 2 deuren na)
  3. Grofvuil is weggebracht ( de schuur ziet er weer opgeruimd uit)
  4. Huis opgeruimd en ook daar is de troep direct van weggebracht.
  5. Plantenpotten gekocht en eindelijk de planten verpoot ( 3 stuks, keuzestress)
  6. Grote windlichten eindelijk voorzien van opvulling.(keuzestress, wat wil ik er nu toch in hebben) 

Tussendoor heerlijk een aantal boeken gelezen, netflix gekeken en overal in de stad & omstreken de cappuccino uitgeprobeerd. De luxe versie, de kale versie. Ik heb nog nooit zoveel nieuwe en oude bekende cafe's, lunchrooms en restaurants van binnen gezien. Niet om te eten maar om de cappuccino uit te proberen.

Het balkon is nog nooit zoveel gebruikt als met dit mooie weer. 3 weken lang op blote voeten gelopen, opstaan wanneer ik zin had, heerlijk gesport. Al met al als ik er nu op terug kijk was dit een vakantie waarin ik voor mezelf koos en dat was broodnodig. Hopelijk heb ik voldoende bijgetankt om er weer even tegen aan te kunnen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten