zondag 9 december 2018

Kerstpakket

Ik heb het vermoedelijk al eerder verteld maar wij krijgen een zeer voorspelbaar kerstpakket op ons werk. 2 Cadeaubonnen met een waarde van €20 die we alleen op het werk kunnen besteden, zoals gewoonlijk gebruik ik dit elk jaar voor mijn eigen account waar ondanks het feit dat ik er goed oplet weer boete opstaat. Deze 'boete' bestaat uit geleende materialen zoals dvd's maar helaas ook boeken die ik te laat heb ingeleverd. Ik probeer de boete zoveel mogelijk te voorkomen want dat is gewoon zonde. Het leengeld voor de dvd's vindt ik niet zo'n ramp ik heb dan immers een mooie film gezien.

Het is gelukkig dit jaar wel een stuk minder, ik ben nog steeds mijn hele bedrag aan cadeaubonnen kwijt, de waarde daarvan is €20 maar dat bedrag aan boete heb ik gedurende een heel jaar opgebouwd. Meestal moest ik halverwege het jaar al een behoorlijk bedrag betalen om weer op 0 te komen maar dat is dit jaar niet gebeurt. Er zit verbetering in. Dat wordt ook een van mijn doelen in 2019 , leengeld voor dvd's akkoord maar die boete omdat ik boeken te laat inleveren moet toch echt een stuk minder en het liefst helemaal 0 worden.

Begrijp me niet verkeerd, die cadeaubonnen waardeer ik. Maar het leukste van de kerstpakketten die ik gedurende mijn gehele werkleven al heb gekregen was het uitpakken ervan. De meest onzinnige dingen zaten er altijd in. Onderling werd er dan geruild, de een vindt nu eenmaal wijn lekkerder smaken dan de ander. Soms had een wat minder bedeelde er meer aan en dat deelde je dan gewoon. De buurvrouw die alleen van haar AOW en een ienimieni pensioen moest rondkomen kreeg dan her en der wat etenswaren toegestopt. Wijn, blikken, de kerststollen die je bijna de neus uitkwamen en ga zo maar door. (ik kan me zo bedenken dat op den duur ook bij de buurvrouw de kerststollen de neus uitkwamen)

De laatste jaren krijgen we naast de cadeaubonnen ook een kleinigheidje, vorig jaar was dat een wandelkaart voor de Kroondomeinen. Ik was er blij maar ik heb hem dit jaar niet gebruikt, te veel gebeurt, te weinig tijd om daar helemaal naar toe te fietsen. Het is gelukkig een kaart die je kunt opwaarderen dus wellicht komt het in 2019 er nog van. Ik ben benieuwd wat het dit jaar wordt.

Wat is het raarste wat je ooit in een kerstpakket hebt gehad?

De mijne is een bord van Wedgwood, hartstikke mooi maar ik ben er nog steeds niet achter waar dat bord nu eigenlijk voor dient. Ik gebruik hem om tijdens mijn verjaardag de hapjes op te dienen. (en elk jaar kijkt mijn zus verlekkerd naar dat bord, ze verzamelt Wedgwood en ziet met lede ogen toe hoe ik dat bord gewoon gebruik in plaats van het tentoon te stellen zoals zij dat doet 😃)

PS ondanks het feit dat het Wedgwood bord een onbekende stemming heeft vindt ik het een rete-gaaf bord en ik zou hem niet kwijt willen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten