woensdag 24 oktober 2018

Resultaat keeping-it-real month

Wat heb ik nu overgehouden door 'streng' op te letten zoals ik al eerder in een blog meldde. Eerlijk gezegd zou ik het nog veel strenger kunnen maar daar had ik nou net weer geen zin in. Maandag 21 oktober werd mijn salaris gestort en ik heb wel geteld deze maand €175 overgehouden. Ik ben daar heel tevreden mee. Er gaat een groot gedeelte, namelijk €100 naar de extra aflossing v.w.b. hypotheek. De overige €75 blijven op de betaalrekening staan omdat er een aantal rekeningen aan zit te komen zoals de mondhygieniste en mijn jaarrekening voor wat betreft de inboedelverzekering.

Ook deze maand ga ik weer proberen goed op te letten. Ik koop nu vrijwel geen kleding meer in de reguliere winkels, ik ga liever naar de kringloop. Tegenwoordig hebben we ook een ReShare store in onze gemeente en ook daar ben ik al een keer geweest en daar zal ik zeer zeker vaker komen. Het scheelt een hoop qua euro's en het is gewoon een leuke winkel.

Elke keer als ik wat wilde kopen stelde ik mij de volgende vraag, waarom heb ik dit nu nodig, kan ik zonder, waarvoor wil ik het gebruiken en ga zo maar door. Het was een compleet vraaggesprek in mijn hoofd. Zo zie je maar weer, opletten op wat je uitgeeft geeft echt resultaat. Ik had totaal niet het gevoel dat ik het zo slecht had. Ik lette op maar heb toch lekker mijn cappuccino bakkie gedronken bij de diverse cafe's.

Ik ben zelfs een keer uit eten geweest bij de kringloop, deze hebben 1 keer in de week een 'aanschuiftafel' het kost €2,50 en je eet wat de post schaft. Toen ik daar at waren er gebakken aardappeltjes, kippenpootjes en wortels met doperwten. Er staat water en vruchtensap op de tafel. Er is geen bediening, het eten wordt gebracht en je redt je verder zelf maar.

1 opmerking:

  1. Als je vaak bij kringloopwinkels en tweedehands koopt dan ga je de prijzen in 'gewone' winkels ook heel hoog vinden is mijn ervaring : )

    Nicole@huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen