vrijdag 12 oktober 2018

Kosten medicijnen uitleg

Ik moest een declaratie indienen voor wat betreft mijn bezoek aan de paradontoloog. Ik diende het in en zag de rekening van de apotheek. Er werd maar liefst €13 in rekening gebracht voor uitleg van het medicijn die ik al jaren en jaren gebruik. Ik heb een klacht ingediend, het enige wat er is gebeurt bij het ophalen van de medicijnen is het volgende;

'hallo, mijn naam is huppeltrutje en ik kwam mijn herhaalrecept ophalen'
'Goedendag, wacht even ik haal het op'
'Alstublieft'
'Dank u wel, tot ziens'
'Tot ziens'

Voor dat gesprek brachten ze €13 euro zorgkosten in rekening. Er is mij niets gevraagd of medegedeeld voor wat betreft, hoe ik dat medicijn moet gebruiken of wanneer het medicijn het meest effectief is en ga zo maar door.

Mijn zorgverzekering heeft de apotheek om opheldering gevraagd, het bleek dat er meer dan 1 jaar tussen twee herhaalrecepten zat en dat ze daarom deze kosten in rekening mogen brengen. Nou zakt me de broek af, ik neem deze medicijnen al mijn hele leven en nu moet ik (dit gebeurt uiteraard al langer tijd) geld gaan betalen omdat ik hallo en tot ziens zeg.

Volgens mijn zorgverzekeraar mag men ongeveer 6 euro in rekening brengen omdat ik het recept kom ophalen en vervolgens ook nog ongeveer 6 euro omdat het meer dan een jaar geleden is dat ik herhaalrecept kwam ophalen. Zucht.....en daarom is dus onze zorg in Nederland zo duur geworden.

Dan heb ik liever dat mijn €13 naar de buurtzorg gaan of naar de verpleegsters in een ziekenhuis, verzorgingstehuis en ga zo maar door.

1 opmerking:

  1. Gek hè, heb ook al een keer gebeld met de zorgverzekeraar als dat wel klopt! Gebruik zelf geen medicijnen mijn vader wel en toen zag ik dat steeds.

    BeantwoordenVerwijderen