zaterdag 27 oktober 2018

Jaarrekening 2018

Maandag 22 oktober kreeg ik mijn jaarrekening via de mail toegestuurd. Ik krijg op 2 november maar liefst €145 euro terug, ondanks de zeer koude maanden februari en maart van dit jaar. Een gedeelte zal naar de extra hypotheekaflossing gaan en wat overblijft weet ik nog niet, misschien gaat alles wel naar de extra aflossing.

Vorig jaar kreeg ik €202 terug en heb ik min of meer dezelfde tactiek gebruikt, gedeelte naar de hypotheekaflossing en een gedeelte op de rekening laten staan. Ook toen werd er veel in de media gespeculeerd dat er 'enorme' verhogingen aan zaten te komen maar al met al is dat dit jaar gelukkig meegevallen. Wellicht dat we in 2019 er meer van merken.

De energie maatschappij wil dat ik het maandelijkse termijnbedrag verhoog met het enorme bedrag van maar liefst €2 maar ik laat het maandelijkse termijnbedrag hetzelfde. Ik weet wel, zoals eerder al vermeld dat volgend jaar e.a. omhoog gaat maar als ik tot nu toe nog steeds geld terugkrijg is het naar boven stellen van het termijnbedrag naar mijn bescheiden mening niet nodig.

Ik weet dat de belastingen/heffingen of hoe je het ook wilt noemen volgend jaar hoger worden maar ik hoop genoeg speling te hebben om deze op te vangen met het huidige termijnbedrag. Eenmaal op de site van mijn energieleverancier meldde deze echter dat het niet mogelijk was de termijnbedrag aan te passen omdat men bezig is met de jaarlijkse tariefwijziging per 1-1-2019. Ik wacht het maar even rustig af en pas het daarna alsnog aan. 

1 opmerking: