dinsdag 22 november 2016

Extra aflossing hypotheek

Vandaag had ik eindelijk reactie van mijn hypotheek verstrekker. Ik had half oktober al aangegeven dat ik wederom een extra aflossing wilde doen. Ik had het dit keer via de officiele weg gedaan namelijk netjes via hun site een brief uitgeprint en deze via de ouderwetse wijze met de post mee gestuurd.

Aangezien ik vorige week nog steeds geen reactie had gekregen het nu via de mail gedaan, aflossingsbrief weer gedownload, ingevuld,digitaal ondertekend en opgestuurd. Vandaag eindelijk een reactie, ik moet voor 1 januari de extra aflossing betalen en dan zal per 1 februari het nieuwe bedrag eraf geschreven worden. Het wordt voor volgend jaar €499 bruto per maand. Het is dus na 2 jaar extra aflossen onder de €500 gekomen, een kleine mijlpaal. Ik begon met €528 en nog een beetje. Ik ben dus al bijna €30 euro per maand minder gaan betalen. Het gaat de goede kant van de financiele vrijheid op.

Ik heb echter wel een foutje gemaakt of zij, dat kan ook. Ik heb volgens mij aangegeven dat ik dit al per 1 januari wilde laten ingaan en niet per 1 februari. Ik vermoed dat zij dit hebben gelezen als, deze klant wil haar extra aflossing voor 1 januari doen zodat het per 1 februari 2017 verwerkt zal worden.

Er zit altijd een maand tussen voordat het ingaat. Ach, het is mij om het even, dit bedrag gaat in ieder geval van de rekening af voordat de de eindafrekeningen worden opgemaakt vbw de belastingaangifte, dat scheelt weer een heel klein ieniminnie beetje aan vermogensbelasting wat ik niet hoef te betalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten