vrijdag 4 maart 2016

Multifunctioneel

Sinds vorige week werk ik op nog meer verschillende afdelingen. Ik werk nu welgeteld op 4 verschillende afdelingen en ik moet eerlijk bekennen, ik raak in de war. Als ik de telefoon op neem moet ik eerst goed om me heen kijken waar en op welke afdeling ik nu zit.

De afgelopen week werd ik op twee verschillende dagen ingewerkt op de nieuwe afdeling. Dat heeft er deze week behoorlijk ingehakt. Nieuwe indrukken, nieuwe regels. Ik ben nog een beetje onzeker op deze afdeling omdat ik het nog niet goed genoeg ken. Hoe gaan deze collega's met elkaar om in dit kantoor, hoe wordt er door hun met de 'buitenwereld' gecommuniceerd enzovoort.

Alhoewel het me wel heel leuk lijkt brengt het een nieuwe verantwoordelijkheid met zich mee waar ik op dit moment nog niet zo goed mee om kan gaan. Het is tijdelijk, tenminste dat denk ik omdat ik als vervanger fungeer voor diegene die op vakantie gaat en de enige andere medewerker nog niet helemaal is hersteld. Ik denk dat het een kwestie van wennen is, hoe zijn de spelregels, wat kan en mag ik doen, wat moet ik doen, wat wordt er verwacht.

Afgelopen week kwam ik soms moeilijk in slaap omdat ik constant dacht, heb ik dit wel gedaan, moest dat niet geregeld zijn. De collega die mij inwerkte meldde het al, je gaat een keer iets vergeten en dat is ons allemaal overkomen. Hellup, dacht ik, dat wil ik helemaal niet maar het hoort er blijkbaar bij. Dit hoort er allemaal bij, die onzekerheid omdat ik in een nieuwe uitdaging ben gestapt. Ik ben uit mijn 'comfortzone' gestapt en als introvert mens hou je daar niet van maar het is af en toe goed voor me.

Toen ik werd gevraagd heb ik er niet al te lang over nagedacht, want telkens als ik dat doe zie ik allemaal beren op de weg in plaats van kansen. Ik bedenk dan allemaal redenen die mij tegenhouden om mijn kansen te benutten. Ik geloof dat ik het al een keer eerder heb gezegd, ik ben erg goed in het bedenken van allerlei doemscenario's. Soms moet je gewoon 'dom' zijn en de uitdaging gewoon aangaan zonder je al te veel af te vragen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten