woensdag 16 maart 2016

Belastingaangifte

Zo de mijne is ook de deur uit. Ik heb het niet zelf gedaan maar ik heb het laten doen, kost me wel een beetje centjes maar dan heb ik ook de gemoedsrust dat het goed is gedaan. Ik krijg welgeteld, let op €32,00 terug, volgens mij is dat onder het minimum dus dat zal wel helemaal niets worden. Ik nam gelijk de kans waar om te vragen waarom ik nou ineens zorgtoeslag kreeg en waarom mijn hypotheekrente aftrek was gestegen.

Hij meldde dat dit voortvloeide uit het verlagen van het gezamenlijk inkomen door de hypotheekrente omdat ik dus een woning heb gekocht. Ik klaag niet maar ik word dan altijd wel een beetje achterdochtig als ik zomaar geld in mijn schoot geworpen krijg maar voorlopig is het allemaal conform de (belasting) wet.

Er ontspon zich een heel leuk gesprek doordat hij een interview met Gerrit Hormann aanhaalde. Hij bleek alle boeken van die man te hebben gelezen en hij bekende dat hij altijd probeerde om zijn klanten met die levensfilosofie te laten kennismaken. Hij was niet verrast dat ook ik alle boeken, behalve de laatste van die goede man heb gelezen. Hij zag dat aan de manier waarop ik mijn financiën beheer, stabiel en verstandig.

Dat was het dan weer voor dit jaar. Hopelijk kan ik volgend jaar nog net zulke goede cijfers overleggen. Dat is altijd maar weer afwachten en vooral nu met de aanstaande reorganisatie.


2 opmerkingen:

  1. Je krijgt idd geloof ik pas vanaf €42 terug. Maar goed, het is fijn om hem weer uit de weg te hebben, toch? Ik moet er ook echt mee aan de gang :|

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mmm volgens mij krijg je boven de 14 euro terug. Als je moet betalen dan hoef je niet te betalen als het bedrag onder 45 euro is.

    BeantwoordenVerwijderen