woensdag 6 mei 2015

Oven Rooster

Gisteren mijn keuken maar eens gesopt, eens gekeken wat kon blijven, wat kon weg (niet veel) en de oven eens goed onder handen genomen. Ik had een handigheidje gelezen en gezien op internet die ik wel eens wilde uitproberen. Het ovenrooster was vies, je weet wel die zwarte vlekken waar je je helemaal rot op zit te boenen maar die je na afloop toch op de een of andere wijze blijven aanstaren.

Ik heb het rooster in een vuilniszak gedaan, buiten gezet met daarin een bakje gevuld met ammoniak. Dit heb ik een hele nacht laten staan en vanochtend ben ik dit gaan schoonmaken. De zak geopend (buiten natuurlijk ivm de stankoverlast van de ammoniak) en het vuil vloog eraf (in combinatie met een Brillo sponsje), rooster is nu weer glimmend schoon.

Gelijk de tegelvloer meegenomen en de keuken kan er weer een tijdje tegenaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten