woensdag 8 april 2015

Ramen wassen

Ik woon op de begane grond van een klein knus complexje, 12 appartementen bij elkaar. De begane grond is toch ook weer niet de begane grond, je moet immers 5 treden omhoog dus echt begane grond is het nou ook weer niet. Dit heeft tot gevolg dat ik mijn ramen was met een lange stok waardoor ik strepen blijf zien als ik klaar ben. Ik kan er namelijk niet goed bij om al het sop goed en volledig te verwijderen, dat is een gehannes met zo'n stok dat wil je niet weten.

De eerste keer dat ik het deed, had ik constant ruzie met de stok, die zat me behoorlijk in de weg, gelukkig ging me dat in ieder geval nu een stuk beter af.  Het eindigde de eerste keer er meermalen mee dat de stok halverwege ineens in elkaar zakte of dat de spons spontaan naar beneden dwarrelde omdat ik hem niet goed had vastgezet. De stok is inmiddels dusdanig vastgezet met jawel, DUCKTAPE (wat een uitvinding) dat dit in ieder geval niet meer voorkomt. De spons zet ik nu elke keer goed vast en is deze keer niet naar beneden gekomen.

Nadat ik op internet ea heb opgezocht om die nare strepen te vermijden blijkt er een heel simpel trucje te bestaan en ik heb hem net uitgeprobeerd. Je snijdt een ui in stukjes en dumpt deze in het warme water en meer niet. Ik heb nu net de achterzijde gedaan en ik moet zeggen, WOW! De ramen blinken en tot nu toe geen strepen te zien...fingers crossed.

Nu nog de voorkant, daar schijnt echter de zon op dus dat waag ik er nog maar even niet op, de zon versterkt het streepeffect alleen maar. Ik zou het eigenlijk dus gewoon moeten doen want dan kan ik pas echt zien of het streeploos zal zijn maar weet je, ik heb geen zin meer, zit in dubio, geen zin maar toch wil ik weten of het echt gaat lukken dat streeploze raam. Wat een dilemma om te hebben op deze wonderschone lente dag. Ik laat het maar zo en als het inderdaad streeploos blijft aan de achterzijde dan weet ik mijn klusje al voor mijn volgende vrije dag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten