zondag 26 april 2015

Elektra

Elke week noteer ik trouw de meterstanden, ik doe dit meer uit nieuwsgierigheid dan iets anders. Het viel me op dat ik wel heel veel elektra gebruikte terwijl ik niet eens zo heel veel thuis ben, hoe kon dat.

De verlichting kon het niet zijn, het is over het algemeen allemaal LED en ik ben niet veel thuis ivm het simpele feit dat ik fulltime werk. Ik heb niet veel op stand-bye want ik trek werkelijk overal de stekkers uit behalve mijn TV/Internet. S'avonds gaat tegenwoordig het licht pas rond 20.30 aan dus dat was het ook niet. Het bleef me maar achtervolgen wat kon het nou zijn toen afgelopen week ineens het kwartje viel. De koelkast sloeg wel heel vaak aan, misschien heb ik de temperatuur te laag gezet en moet dat ouwe ding elke keer wel heel hard werken. (hij staat op de nominatie om vervangen te worden voor een zuiniger model maar voorlopig....)

Natuurlijk ea uitproberen, klein thermometertje in de koelkast gelegd en erop toegezien dat de temperatuur zo rond de 5 graden bleef schommelen, koelkast sloeg gelijk die dag veel minder aan en dat was ook het geval voor de rest van de week. Nu heb ik net eens even de meterstand vwb elektra bekeken en het verschil is tot nu toe 7 KW, het duurt nog wel een dag voordat ik de eigenlijke meterstanden noteer maar het is toch al met al een behoorlijk verschil.

Hoe koud hebben jullie de koelkast staan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten