zondag 25 augustus 2024

Vakantie

 Dit jaar ben ik redelijk 'uitgerust' aan mijn vakantie begonnen. Dat dacht ik tenminste, nu is mijn eerste week voorbij en ben ik erachter dat ik inderdaad redelijk uitgerust aan mijn vakantie ben begonnen maar nog wel 'aan' sta. Daarmee wil ik zeggen dat ik zoveel mogelijk wil doen in zo'n kort mogelijke tijd alsof ik maar 1 dag verlof heb i.p.v. 3 weken. Een gehaast gevoel dat nog niet wil verdwijnen. 

De eerste week ben ik veel uit eten geweest (lunchen), naar een curiosa markt geweest, veel gefietst en gezwommen. Ik moet nog even mijn uitknop vinden. Ook ben ik op zoek geweest naar een duo-rolgordijn maar heb die nog niet weten te vinden. Ik denk dat het bestellen wordt want mijn kleur zit er niet bij. De maat wel maar niet de kleur. 

De komende week ga ik in ieder geval uit eten met een vriendin en wil ik wat verder weg fietsen en dan ook gelijk lekker daar lunchen. Als het goed is wordt het weer wat zonniger en dat fietst net even wat lekkerder dan elke keer de dreiging van een bui. Gelukkig heb ik die niet of nauwelijks gehad maar als je een donkere lucht ziet aankomen dan denk ik je niet ik ga even een uur fietsen om daar eens te kijken voor wat betreft een leuke lunchplek. 

Ik heb gedurende het afgelopen jaar elke keer wat geld apart gezet zodat ik met een gerust hart uitbundig overal kan gaan lunchen gedurende deze vakantie. Maar na deze eerste vakantie week had ik nog genoeg op mijn lopende rekening staan dat ik nog niet eens mijn vakantiegeld ben toegekomen wat zeg ik, er staat nog genoeg op om het heel misschien nog wel een week uit te zingen. Ik had wat zuinig aan gedaan in de maand ervoor dus had wat extra op de betaalrekening staan. Normaal doe ik dat niet, al het extra overgebleven geld gaat naar de aflossing maar niet deze keer. Nu is het voor mijn vakantie. 

Hopelijk lukt het mij om in de deze tweede week de uitknop te vinden zodat ik nog meer kan genieten van het niets moet, alles mag gevoel.


1 opmerking:

  1. Ik vind het heel herkenbaar, je hebt het gevoel dat je de weken die je hebt volledig van minuut tot minuut moet benutten. En dan vergeet je dat uitrusten ook benutten van de tijd is, en hard nodig waarschijnlijk. Zet jezelf uit en ga de dingen doen die je normaal gesproken niet doet, lunchen, ijsje eten, fietsen, wandelen, lezen, filmpje of serie kijken en vooral veel LUMMELEN!!

    BeantwoordenVerwijderen