woensdag 27 oktober 2021

Plafondventilator

 Afgelopen mei kocht ik een plafondventilator en huurde iemand in om deze te aan het plafond te bevestigen. Hij kwam, zag en capituleerde direct. (ik kreeg sterk het gevoel dat hij er geen zin had, de juiste spullen niet bij zich had en nog meer van dat soort sh*t) Hij zou overleggen met een andere klus collega. Uiteraard nooit meer wat van gehoord totdat ik zelf maar eens informeerde, nee hij had overlegd en het kon niet worden bevestigd en er was geen andere manier om dit te doen. Tja, daarom huurde ik jou in wilde ik schreeuwen maar goed, wie heb je daar mee behalve jezelf.

Er ging wat tijd overheen, een half jaar om precies te zijn en eindelijk kreeg ik weer zin en tijd om er weer eens achteraan te gaan. Via een buurman kreeg ik contact met een klusser die wel een poging wilde wagen. Hij zou 2 oktober komen maar belde af omdat hij moest laten testen op corona, hij had die nacht koorts gekregen. Ik wachtte 2 weken en nam maar weer eens contact op. Hij kwam nu 23 oktober. 

Eenmaal aangekomen ging hij voortvarend aan de slag en snapte niet waarom de andere klusser het niet voor elkaar had gekregen. Het geheel hing binnen nog geen uur aan het plafond. Hij corrigeerde ook gelijk even de dimmer. Hij zette deze om naar de ventilator want ik wilde niet perse de ventilator aanzetten via de dimmer (schijnt niet zo goed idee te zijn om de ventilator met de dimmer te bedienen) De ventilator is nu aan te zetten via een kettinkje dat eronder hangt. Hij is 5 bladig dus hete zomers kom maar op. (liever niet maar ik ben nu beter voorbereid) Aangezien ik het helemaal niet erg om de ventilator met een kettinkje aan te zetten pakte het allemaal perfect uit. 

Het kostte me €15, beduidend minder dat de klusjesman die ik eerder had ingehuurd. Die had, moet ik heel eerlijk zeggen ook geen rekening gestuurd omdat hij ook niets had gedaan, had hij dat wel was ik het driedubbele kwijt geweest. Deze klusjesman vertrok weer en ik schaamde me kapot, hij had helemaal geen bakkie leut van mij gekregen ooohhh wat erg. Ik heb direct via de app mijn excuses aangeboden en dat er bij een eventuele volgende keer wel een bakkie klaar stond. (dat was nu ook het geval maar het is mij totaal ontschoten) Ik was zo blij met de ventilator dat ik het helemaal ben vergeten, wat voor een gastvrouw ben ik toch!  

Het bleek de schoonvader van de buurman te zijn dus ik heb de buurman ook gelijk maar mijn excuses aangeboden en hem heel hartelijk bedankt voor de klussende schoonvader. Ik schaam me kapot. Gelukkig waren beide vol begrip en het bakkie leut zou een eventuele volgende keer wel komen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten