vrijdag 8 oktober 2021

Nieuwe 'buren'

 Ongeveer 2 jaar geleden werd er gemeld dat het oude in mijn ogen 'oerlelijke' belastingkantoor eindelijk was verkocht en toen werd het stil, heel stil. Het werd bekend via via via, nou dan weet je het wel dat er zorgappartementen in zouden komen en een aantal vrijesector huurwoningen. Wat zou daar waar van zijn?

Vorig jaar werden we opgeschrikt toen er op een ochtend oorverdovend lawaai geproduceerd werd omdat men in de muren ging boren om te testen wat er in zat, hoe het was gebouwd enz. en daarna werd het weer oorverdovend stil. Toen brak september 2021 aan en kwam er eindelijk schot in de zaak, de buurt werd uitgenodigd om op 7 oktober eens een kijkje te nemen wat er nu allemaal in de planning zat. 

Ik heb er speciaal voor vrij gevraagd omdat de kennismakingsavond tijdens mijn avonddienst zou plaatsvinden. Het leuke is misschien wel dat ik en mijn collega's de bouwvergunningen verzorgen en daar zitten ook de belastingkantoren bij. De afgelopen tijd was er al het een en ander aangevraagd en ik meen mij te herinneren dat dit vorig jaar ook al een keer het geval was. Ik ben dus heel benieuwd hoe het er nu uit gaat zien, tenminste ik hoop dat ze dat aan ons laten zien. In ieder geval moest ik mij aanmelden (gedaan) om die avond te bezoeken zodat men een kleine inschatting kan maken hoeveel buurtbewoners erop af komen. 

Eenmaal weer thuis gekomen van die avond vond ik het een  beetje een anti-climax, het stelde niet heel veel voor. Er waren een aantal schilderezels neergezet met daarop een aantal borden en.....dat was het. Er kwam geen introductie, geen uitleg, niets van dit alles. Wat er wel was was een kop koffie en overheerlijk gebak (wat ik niet heb genomen) maar verder niets. Het mooiste was dat de plaatjes die ze gebruikten ook al op internet waren geplaatst. Ik had het gevoel voor niets vrij te hebben genomen. We (ik en een aantal buren) konden wel wat vragen stellen. Het worden inderdaad zorgappartementen voor dementerende ouderen maar ook vrije sector huurappartementen. De huurappartementen worden ongeveer 60 tot 80 m2 groot. 

Het project word midden 2022 gestart en loopt door tot 2024. Het is een rijksmonument dus ze mogen niet helemaal los gaan maar het gebouw zal in ieder geval een facelift krijgen en er een stuk beter uitzien dan wat er nu staat. (grijs & grauw) 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten