zondag 8 november 2020

Isoleren

 Vorige week liep ik aan de achterzijde van het gebouw waar ik woon om eens e.a. v.w.b. de onderhoudswerkzaamheden te bekijken. De buurman van een aantal deuren verder was samen met een monteur  bezig met zijn cv ketel. Ik zag dat hij de ketel op dezelfde plek heeft als ik namelijk in de inbouwkast van het het balkon. Hij had de kast helemaal geisoleerd of in ieder geval de deur. 

Dat zette me aan het denken dat was altijd nog een taak die ik zelf ook wilde doen dus de week die erop volgde kocht ik isolatie materiaal en lijm. Een pakket piepschuim platen werd door mij keurig op maat gesneden en in en op de balkonkastdeur bevestigd. Het meeste 'zagen' deed ik in de schuur maar ik kreeg het voor elkaar om toch overal die bolletjes te dumpen. 

De deur werd, al zeg ik het zelf vakkundig geisoleerd en toen ik eenmaal klaar was besloot ik ook de binnenzijde van de kast te doen. Dat was iets meer puzzelen, de cv ketel zit er immers voor. Ik had maar 4 cm speling en de platen zijn 2 cm dik. Desondanks ben ik heel tevreden want op deze manier is de ketel zelf ook wat beter beschermd tegen de kou. 

Na afloop vond ik zelfs de piepschuimbolletjes in de woonkamer maar ach, even stofzuigen en het kan er weer mee door. 



 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten