zondag 12 juli 2020

Cao

Vorig jaar of was het begin dit jaar, ik ben geen dagen kwijt maar wel een beetje het langere tijdsbesef maar ik dwaal af,  zijn de onderhandelingen vwb een nieuwe cao mislukt. Het mislukte doordat werkgevers de zondagtoeslag wilde verlagen en er was iets met het indelen van het werkrooster.  Er zat echter een behoorlijke loonsverhoging bij namelijk 5% in 2 jaar en als je al jaren lang alleen indexering hebt gehad dan is dat ongekend.

Maar goed ....afgeketst, ik was er niet blij mee maar andere leden zullen hun redenen hebben gehad.. Nu heeft de bond de keiharde waarheid op tafel gelegd,
Dit is wat we nu hebben, perfect is het niet maar aangezien de corona roet in het eten heeft gegooid en we de bezuinigingen in de cultuursector vrezen lijkt het ons verstandig om toch dit bod te accepteren. Het kan maar zo zijn dat we uiteindelijk helemaal niets meer krijgen. Ik was het daar mee eens en stemde weer voor.

Blijkbaar was ik niet de enige die er zo over dacht want het 'oude' aanbod is nu ineens wel geaccepteerd. Het loopt van 1 juli 2020 tot en met 1 juli 2021. De loonsverhoging gaat met terugwerkende kracht in vanaf 1 januari 2020, eerst 3% en in januari 2021 nog een keer 2%. Dat is voor de sector waarin ik werk fors te noemen en ik ben er blij mee.

Het is even afwachten wat het nu daadwerkelijk oplevert maar zoals altijd zal ik zeker de helft (of meer) bij het vaste spaarbedrag opzetten. Een beetje voor mezelf en een beetje voor de spaarrrekening. Hoe de verdeling gaat worden moet ik nog bekijken maar er gaat iets extra's naar de extra aflossing hypotheek en naar de spaarrekening vwb verbouwing keuken ed.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten