zaterdag 7 december 2019

Marktdeals

Eerst om ongeveer 10.00 naar de binnenstad. Samen met moeders een kop koffie gedronken om daarna naar de markt te gaan. Bloemkooltje, 4 bananen, 2 paprika's en 3 avocado's gehaald bij de groentekraam. Ik was €4,25 kwijt. 250 grm noten gehaald en dat kostte me €4,95. Deze gebruik ik om zelf granola te maken, daar doe ik zo'n 2 weken mee. (Noten, diverse zaden, havermout en kokosrasp gemengd met honing, kokosolie, cacao en kaneel)

Normaal ga ik even mee met mijn moeder om bij haar en mijn vader te lunchen maar het weer werkte niet mee en ik had geen zin om helemaal koud en nat terug te keren in mijn eigen appartement. We namen dus afscheid bij de markt en nadat ik bij de viskraam een scholletje had gehaald ging ik snel naar huis.

Ik kwam onderweg nog een groentekraam tegen die 1 kilo blauwe bessen voor €3,50 in de aanbieding had. Aangezien ik ze graag in de smoothie gebruik deze gehaald. Ik zat gelijk al te bedenken hoe ik ze het beste kan verdelen. Gelukkig bleek ik nog hersluitbare diepvries zakjes te hebben. Die nemen minder ruimte in de vriezer in.

Eenmaal thuis eerst het lekkere warme scholletje opgegeten waarna de verdeling van de  blauwe bessen begon. Normaal haal ik diepvriesbessen in de supermarkt waarmee ik 2 smoothies van kan maken, dat kost me €1,95 dus €1,95:2= 0,98 (afgerond) Nu wilde ik dit wel eens proberen.

Ik stopte ongeveer ongeveer 135 gram blauwe bessen in een hersluitbaar diepvries zakje. In totaal heb ik er 8 zakjes bessen kunnen uithalen. 8 zakjes x €0,98 (prijs diepvries fruit supermarkt) = €7,60. Nou tel je winst maar uit. Als ik het dus voortaan zo doe heb ik een 'winst' van €4,60 per keer. Dit is dus zeker voor herhaling vatbaar.

Omdat ik ruimte moest maken in mijn 2 kleine vriezerlades besloot ik deze gelijk maar eens goed schoon te maken en te ontdooien. Gewapend met de haardroger was het in 10 minuten voor elkaar, de lades ijsvrij gemaakt en goed opgeruimd. De zakjes gevuld met bessen liggen nu in de vriezer te wachten totdat ik ze in de smoothie stop. De troep die uit de vriezerlades kwam direct in de vuilniszak gegooid die zo vol zat dat ik hem wel moest weggooien.

Waar het kopen van blauwe bessen allemaal niet toe leidt. Het is even werk maar een stuk voordeliger dan de supermarktversie.

1 opmerking: