vrijdag 13 december 2019

Gat drama

Al sinds een poosje heb ik een gat in mijn plafond (toilet) zitten. Dat moet uiteraard gemaakt worden. Eerst kwam er een mannetje kijken, moest ik voor thuis blijven.

Toen kwam er een mannetje die het gat dicht timmerde, hij kwam 2 uur later dan afgesproken. Hier moest ik voor thuis blijven.

Toen weer een afspraak maken voor nog een mannetje die het kwam stucadoren, ik kom er zo aan meldde hij aan de telefoon. Ik bleef hiervoor thuis maar het mannetje kwam niet, bijna 2 uur later belde ik. Ik meldde dat hij niet meer hoefde te komen. Waarom niet was zijn vraag. Tja, iets heel vreemds ik moet een avonddienst draaien, je weet wel werken wilde ik schreeuwen. Maar goed, ik zit nog met dat gat en dat moet wel opgelost worden. Ik slikte nog net mijn tirade in en maakte een volgende afspraak.

Dus nieuwe afspraak, hier bleef ik voor thuis en weet je....hij kwam weer niet. Nu hem geappt. Ik vertrouwde mezelf namelijk niet om beleefd te blijven aan de felefoon. Hij kwam er direct aan om naar .......het gat te kijken en een afspraak te maken. Ik had inmiddels het kookpunt bereikt maar voordat ik totaal ontplofde beloofde hij maandag een ander mannetje te sturen om het dan toch echt te maken.

Ik perste er nog net beleefd uit dat dit mannetje toch echt op TIJD diende te komen want zoniet had hij een groot probleem. Hoezo...klonk het verbaasd. Ik zuchtte maar eens diep en bedacht dat het gat niet gemaakt zou worden als ik deze man nu zou wurgen. Dan komt namelijk het andere mannetje ook niet. Bovendien zou ik het lichaam ergens moeten dumpen, geen goed plan dus.

Nu begrijp ik waarom bouwen/klussen zo duur is. Ik heb vanaf volgende week 4 mannen over de vloer gehad en dat klote gat is dan nog niet verdwenen omdat er dan ook nog een mannetje moet komen om alles te schilderen. Ik ben benieuwd hoeveel mannetjes daar voor moeten komen. Wanneer ik dan voor het maken van een afspraak bel ga ik vragen of er eerst iemand komt kijken waarna er nog een afspraak gemaakt moet worden om het daadwerkelijk te schilderen. 

Hoe bedoel je duur. Gelukkig wordt dit allemaal via de verzekering geregeld, wat een ellende. Ik ben alleen heel veel tijd kwijt maar gelukkig geen geld.

1 opmerking:

  1. Schilderen is misschien niet nodig. Als je plafond gewoon wit is, valt het misschien niet zo op. Je zult het altijd wel een beetje zien, maar als je niet heel erg hecht aan superstrak, kun je het misschien laten zitten.

    BeantwoordenVerwijderen