zaterdag 26 oktober 2019

Jaarafrekening gas & licht.

Het bedrag wat ik terug krijg is €137, het nieuwe termijnbedrag wordt volgens de leverancier €73. Dat had ik niet verwacht. Ik had gehoopt quitte te spelen maar dit is boven verwachting.  Na alle ophef over het duurder worden van de energie valt mij dit heel erg mee.

Ik verander het termijn bedrag wel, ik ga vermoedelijk op hetzelfde bedrag zitten of er iets onder. Ik heb geen zin om kou te lijden en wil er warm bij zitten als dat nodig mocht zijn zonder aan het eind van het jaar veel bij te hoeven betalen. Ik heb het al lekker warm als het hier binnen 18 graden is dus dat ik er warmpjes bij wil zitten is ook een beetje overdreven.

Het meeste geld dat ik terug krijg gaat naar de extra hypotheekaflossing en een klein gedeelte gaat naar de vakantiepot.

De dubbele beglazing die er halverwege 2018 in werd gezet heeft zijn werk goed gedaan, alle kleine beetjes helpen. Daar pluk ik nu de vruchten van. In 2020 wordt de achterzijde gedaan. Daar had ik al e.a. laten doen maar nu kan ik daar de puntjes op de i zetten door o.a. het kleine klapraampje ook van dubbelglas te voorzien. Ook wordt daar het houten schot verwijderd en een isolerende kunsstofplaat geplaatst.

Het appartement is dan volledig voorzien van dubbel glas. Dat scheelt weer een beetje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten