zondag 27 oktober 2019

Verzekeringskwesties

Inmiddels heeft de verzekering een expert gestuurd om de schade aan mijn auto te beoordelen en het bedrag komt uit op €1008 excl.btw. De garage belde en gaf het bedrag door, de garage eigenaar zei al 'kijk maar of je het laat repareren, als je het geld eenmaal binnen hebt'

Ook heeft mijn verzekering mij laten weten dat het niet mijn schuld is en dat deze schade geen invloed heeft op mijn premie. Ja, duhhh dat wist ik ook wel, dat zou er nog bij moeten komen. De auto stond gewoon netjes geparkeerd en ineens...boem. Ik weet nog niet wat ik ga doen, repareren of het bedrag wegzetten in het potje nieuwe auto. Ik neig naar het laatste, de auto is immers al 12 jaar oud. Ik rij hem dan helemaal op en koop dan een nieuwe 2ehands. Ik laat het nog even bezinken.

De kwestie lekkage plafond toilet. Het is nu enkele weken geleden dat het is opgelost dus nu wil ik het laten maken. Het eeuwige spelletje met klusjesmannen begint weer, ze zijn heel goed in wat ze doen (tenminste tot nu toe) maar qua het maken en vastleggen van afspraken zijn de meeste waardeloos. (uitzonderingen daargelaten) Dus ik blijf maar weer bellen om een afspraak voor het plafond in te plannen.

Ik mailde naar de eigenaar van de woning hierboven om hem op de hoogte te houden en ik kreeg een vreemde mail terug. Hij wist niet of het een VVE verzekeringskwestie was en of ik mijn inboedelverzekering maar even wilde inlichten dan kon dat worden uitgezocht. Pardon....

Ik mailde hem terug dat water niet omhoog loopt en dat de lekkage toch echt bij zijn woning is ontstaan waarom zou ik dan mijn verzekering er achteraan laten gaan. Dat het wel of niet een VVE kwestie is is nog daaraantoe maar nou moet je niet gaan proberen of het kapotte plafond wat is veroorzaakt door een lekkage van boven via mijn verzekering te laten lopen. Ik krijg het vermoeden dat hij mij alles laat uitzoeken en hij geen flikker doet. Ook denk ik niet dat het voor de VVE is wat het betrof een horizontale leiding die naar zijn wastafel liep maw het had niets te maken met de standleiding die door het hele gebouw loopt.

Hij was vrij snel net zijn reactie, ik had de mail niet goed begrepen want zo bedoelde hij dat niet. Dat gaat nog wat worden. Inmiddels heb ik wel mijn verzekering op de hoogte gesteld zodat ik in ieder geval hun heb geinformeerd en zodat ik zelf op de hoogte ben over hoe en wat. Ik krijg het donkerbruine vermoeden dat ik straks in eerste instantie opdraai voor alle kosten en dat ik het mag gaan uitzoeken met de verzekering maar dat gaat toch echt niet gebeuren. De rekeningen voor het maken van de lekkage en mijn plafond gaan toch echt naar de bovenbuurman en dan mag hij het lekker zelf uitzoeken met zijn verzekering. (en anders wordt het maar vergoed via de verzekering van de VVE) Ik wacht maar weer af.

Dit jaar heb ik geleerd dat ik geduld moet opbrengen omdat het nu eenmaal soms buiten mijn cirkel van invloed ligt.


1 opmerking:

  1. Ik heb ook zoiets gehad, een paar jaar geleden. Het bleek toen dat je eerst en vooral je eigen verzekering moest inschakelen... Die gaat na wat de schade is (altijd lager dan wat jij vindt) en regelt alles met de verzekering van de tegenpartij. En dat is balletje-balletje, want als zij de collega een fiks bedrag in rekening brengen doet de collega dat volgende keer ook bij hen, dus... de vergoeding wordt standaard zo laag mogelijk gehouden.

    BeantwoordenVerwijderen