donderdag 24 augustus 2017

Klussen

Ik ging voortvarend van start. De eerste klus heb ik gelijk het eerste vrije weekend gedaan. De kast die van ellende bijna uit elkaar viel verwijderd. De spullen nogmaals goed doorgekeken, wat kan weg wat wil ik bewaren. Wat ik daar nu zal gaan neerzetten weet ik nog niet maar wat ik wel weet is dat het een stuk kleiner zal (en kan) zijn dan wat er stond.

De rest van het weekend lekker niets gedaan, een beetje geluierd en veel gelezen. Ik moet natuurlijk wel het gevoel hebben dan ik vakantie heb of niet soms. De maandag ochtend begon ik met een stevig potje sporten waarna ik moe en voldaan s'middags begon met het laatste gedeelte van de bij-kamer in de grondverf zetten. Gelukkig had ik dit al voor een groot gedeelte gedaan en hoefde ik dus niet zo heel veel meer. Aangezien het toch moest drogen ben ik de volgende dag pas begonnen met schilderen.

Eerst had ik het gevoel, ik heb hier totaal geen zin in en het schiet niet op maar ineens krijg je de smaak te pakken. Ik heb diezelfde dag de gehele kamer voorzien van een eerste permanente laag, je zag gelijk het verschil. Het oogt allemaal veel groter doordat ik nu lichte kleuren gebruik voor het houtwerk. De vorige bewoner had zoals ik al eerder wel heb verteld alles in de kleur grijs geverfd, op zich geen problemen mee alleen oogt het wat donker.  De volgende dag ging laag 2 erop en aan het eind van de middag was het klaar. Ik trots om vervolgens erachter te komen dat ik een stukkie vergeten was. Dat kleine gedeelte moet ik nog schuren en verven maar dan...

Vandaag begonnen met het schuren en verven van de radiatoren en wat een VERSCHIL.....wauw. Ik wilde eigenlijk de radiatoren in dezelfde kleur van de muur maar dat werd mij afgeraden. Ik vroeg in de bouwmarkt of er radiatorverf bestond die ik kon laten mengen, dat kon maar dat werd me toch duur. Ik zat nog te twijfelen en ik besloot eerst maar eens bij de radiatorverf zelf te kijken daar aangekomen zag ik dat ze ook nog de verf in gebroken wit hadden...zou het...het leek wel heel veel op wat ik op de muur had. Vanochtend geprobeerd en wat ik nu zie is dat het bijna dezelfde kleur is als de muur, wat een geluk. Ik wacht nog heel even en bekijk dan of ik dit ook wil op de radiator van de woonkamer. (zoals het er nu uit ziet ga ik dat zeer zeker doen)

Het is een hele verbetering, de radiator stond al lang op mijn lijst omdat er verfspatten op zaten, hele kleine roestvlekjes, er was wat verf afgebladderd, kortom het was heel nodig. Het ziet er strak uit. (je merkt wel aan mij, ik ben gewoon retetrots op mijn schilderwerk.

Het enige wat ik nu nog wil doen is mijn deur van de woonkamer naar de gang schilderen als ik dat ook klaar heb is mijn vakantie nu al geslaagd en ik heb nog 2,5 weken. Heerlijk....maar laat ik niet te vroeg juichen, elke keer als ik dat doe gebeurt er wat waardoor alles in de soep loopt. Maar voorlopig ben ik uitermate tevreden.

1 opmerking: