zondag 26 februari 2017

Waterafrekening

Daar was ie dan eindelijk, de afrekening van het waterbedrijf. Ik moest, tromgeroffel 4 euro bijbetalen en ik ga 2 cent per maand MINDER betalen. Ik betaalde in 2016 €8,22 en nu ga ik in 2017 €8,20 betalen.

Misschien begrijp ik het niet goed maar als je meer verbruikt, welgeteld 2 kuub meer dan zou je toch denken dat je meer moet gaan betalen vooral omdat de belasting van water (transport?) omhoog zijn gegaan. (althans dat wordt mij vermeld in de mail)

Ik ben een beetje verbaasd maar desondanks zeer tevreden, ik heb voor dit jaar maar liefst €0,24 bespaard. (ik moet er zelf om lachen) Aangezien ik het elke week netjes noteer wist ik wel dat ik zou moeten bijbetalen maar dat ik uiteindelijk per maand minder moet betalen gaat mijn pet te boven.

Gerelateerde afbeelding

Toch wil ik een beetje minder lang gaan douchen maar dat is verdomd moeilijk als je er eenmaal onder staat en de juiste warmte hebt te pakken. Douch ik veel, nee dat denk ik niet, ik ga om de dag onder de douche. Ik heb gemiddeld eenmaal per week een volle wastrommel dus daar kan en wil ik niet meer op bezuinigen, mijn kleding ed. moet wel schoon zijn.

Dan blijft erover de douche. Ik wil er iets meer op gaan letten maar ik zal niet heel streng zijn voor mezelf. Als ik dit jaar in de buurt blijf van in totaal 30 kuub net zoals in 2016 dan ben ik een tevreden mens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten