maandag 13 februari 2017

OV kaart

Ik woon hier nu 2,5 jaar en er is een bushalte op nog geen 200 meter bij mijn voordeur vandaan maar pas afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst de bus gepakt. Normaal pak ik de fiets, ik woon niet zo heel ver van het centrum af dus de fiets is het meest (gratis) logische vervoermiddel. Dit deed ik ook op zaterdag maar ik was nog geen 300 meter ver toen ik dacht, wat ben ik ook een muts om in deze sneeuwstorm op de fiets te stappen, terug dame en wel nu meteen. Het sneeuwde alsof ik me in Lapland bevond en aangezien ik daar niet van gediend ben draaide ik weer om, zette de fiets weer in de schuur en stapte op goed geluk richting bushalte.

Ik had geen idee wanneer de bus zou komen maar ik had het geluk aan mijn zijde, ik hoefde maar 3 minuten te wachten. Het was een leuk ritje en van sommige straatjes had ik nog nooit gehoord, laat staan dat ik ze ooit had gezien. Het was mijn eigen prive taxi, de hele rit geen enkele andere passagier. Het was een beetje gokken waar ik beste zou kunnen uitstappen maar ik besloot vlak voor de winkelstraat uit te stappen. Dat betekende dat ik een klein stukje zou moeten lopen om bij de markt te komen maar dat loste ik op door halverwege bij de H.ema een kop koffie te halen. Ik had een volle spaarkaart dus de koffie was gratis en daardoor net even iets lekkerder dan normaal.

Eenmaal op de markt had ik al snel mijn benodigde spulletjes bij elkaar en daar ging ik dan richting bushalte...de verkeerde. Oh, knudde dat betekent dat ik helemaal terug moet lopen naar de plek waar ik ook ben uitgestapt en dat met mijn warme kibbeling. (als ik pech had zou het zakje met de kibbeling bevroren zijn tegen de tijd dat ik thuis was)

Ik had gehoopt dat mijn busjes ook  bij het knooppunt van de markt langs zouden komen maar helaas. Gelukkig kwam mijn bus direct nadat ik weer terug was bij mijn opstapplaats dus ik hoefde niet te wachten. Het ritje terug betekende weer dat ik de hele bus voor mij alleen had, de route terug kende ik wel omdat dit dezelfde route is die ik ook fiets als ik van en naar mijn werk ga. Ik was zo thuis.

Achteraf gezien had ik gewoon bij het knooppunt van de markt kunnen opstappen, al die bussen gaan toch richting centraal station en dan had ik vandaar uit mijn busje kunnen pakken, ach lesson learned. Dit is voor herhaling vatbaar als het slecht weer is zoals afgelopen zaterdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten