zondag 12 februari 2017

Scanner & Budget

Ik doe mijn boodschappen vrijwel altijd bij de BONI, goedkoper en...het belangrijkste niet zo massaal. Ik had echter geen zin om daar naar toe te fietsen, te koud en te lui. (het was immers mijn zgn. extra rustdag vrijdag) De AH is direct om de hoek dus 1+1=2, ik naar de AH.

Net op het moment dat ik de winkel inloop komt een collega me achterna, ze was klaar met werken en ging nu de boodschappen doen. Ze liep naar de handscanners toe en ik zag mijn kans schoon, leg mij dat eens uit. Ik had dit nog nooit gedaan en dat terwijl ik een redelijke gadget dame ben. Ik hoef het allemaal niet te hebben maar wil het wel graag uit proberen.

Uitleg van haar gekregen en daar ging ik. Wat een uitvinding, alleen niet zo geschikt voor mij. Ik moest en zou precies bij mijn weekbudget uitkomen. Dat is ongeveer €30 euro. Ik had alles van mijn lijst in de kar en kwam uit op €21 euro, daar kan dus nog wel wat bij dacht ik. Tja, en dat is dus niet de bedoeling. Er belandde dingen in mijn kar die ik normaal niet koop, instantkoffie weliswaar met 35%, heel lekker (heb ik al eerder gehad maar kocht ik nooit omdat ik het te duur vond), muffins die in de aanbieding waren want, he ik had mijn weekbudget nog niet bereikt. Ik moest en zou precies op €30 euro uitkomen.

Het uiteindelijke resultaat was €30,66. Ik had dus ruim onder mijn budget gezeten maar er kwam een soort wedstrijdelement in mij boven, dit mag ik maximaal uitgeven dus dat doe ik dan ook. Dit probleem heb ik nooit bij de B.ONI. Ik vraag me af of meer mensen dit hebben, de scanner blijft dus voortaan mooi bij mij uit de buurt. Het is geen ramp, ben immers niet over mijn weekbudget heen gegaan maar als ik goedkoper uit ben en toch alles heb wat ik moet hebben dan wil ik ook stoppen.

Het was bovendien heel druk, ik had de neiging om sommige mensen een trap te verkopen omdat ze MIJ in de weg liepen. (dat lig helemaal aan mij en niet aan hun) Hoe durf jij mij zo in de weg te lopen...je merkt het al, ik en boodschappen. Nu weet ik waarom ik op vrijdag na 18.00 bij de B.ONI naar binnen stap, een oase van rust. (in ieder geval niet zo druk als op vrijdagmiddag bij de AH). Er is veel minder verleiding, in ieder geval geen scanner dus geen wedstrijdelement en bovendien veel minder keus. Hoe meer keus hoe meer keuzestress ik ervaar, ja dames en heren zelfs in de supermarkt heb ik dat.

Zucht, ik kan niet wachten totdat ik gewoon weer in mijn eigen ieniemie supermarktje kan shoppen. Whoopie!

1 opmerking:

  1. Ik gebruik OV weinig dus ik heb ook altijd moeite. Alleen dat wachten al. Met sneeuw is het een goed alternatief. Met teveel wind iddm

    BeantwoordenVerwijderen