zaterdag 3 december 2016

Loslaten

In de week van mijn eigen verjaardag en nog 2 andere familie verjaardagen heb ik het budget even helemaal losgelaten. Normaal let ik wel redelijk op met wat ik uitgeef maar ik liet het allemaal maar even en toch, het kleine stemmetje in mijn achterhoofd deed wel z'n werk. Ik hield toch rekening met het feit wat ik vorig jaar allemaal wel niet overhield. Er werd dus (nog) minder gekocht. Ik ben er klaar mee, dan maar nee, heb ik niet zeggen hoor, ik heb nog genoeg andere dingen om op te eten of op te drinken.

Niemand dronk vorig jaar bier, dus dit jaar jaar had ik het minimale ingekocht en het was nog teveel en dat was vanwege het feit dat ik totaal geen verstand heb van bier. Ik had de verkeerde gekocht, weet ik veel dat er blijkbaar verkeerd (merk)bier bestaat. Bier is toch bier, nou dus niet. Duh ?

Gelukkig heb ik dit jaar zelf een biertje ontdekt die ik wel lust, Rad.ler. Ik had daar een 6-pack van gekocht en een paar losse andere merk flesjes die gelukkig toch wel werden opgedronken omdat er geen ander soort bier was. Ik ben een echte alcohol kenner, dat merk je al wel.

Hetzelfde gold voor de toastjes, ook toen had ik veel over ondanks het feit dat ik toen ook al minder had gekocht dus dit jaar nu werd er nog minder ingeslagen en raad eens....ik ben ze vergeten op tafel te zetten. Ik geloof niet dat ze gemist werden, ik mistte ze in ieder geval niet en dat verklaart het voorval.....zucht !

Ik koop sinds twee jaar ook geen taart mee, dit omdat we na 3 dagen taart achter elkaar er allemaal scheel van zien dus ik haalde vorig jaar voor het eerst luxe koeken. Dat is zo goed bevallen dat ik het dit jaar weer heb gedaan. Ik was ongeveer 8 euro kwijt voor 16 luxe koeken, als je een taart haalt dan koop je er toch minimaal twee en ben je al meer kwijt en na afloop blijft er veel minder over.

Aan het eind van de week besloot ik de schade op mijn bankrekening te bekijken. Het viel allemaal wel mee, al met al was ik zo'n 70 euro kwijt was.(incl.de 'gewone' boodschappen van deze week). Voorlopig hoef ik geen sap, drank of frisdrank meer te halen dus dat is mooi meegenomen.




2 opmerkingen:

  1. Er valt geen peil op te trekken. Het ene jaar zitten ze allemaal aan de rosé en het jaar erop aan het water. Nu haal ik slechts wat we zelf gebruiken en toch wel opgemaakt wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er valt geen peil op te trekken. Het ene jaar zitten ze allemaal aan de rosé en het jaar erop aan het water. Nu haal ik slechts wat we zelf gebruiken en toch wel opgemaakt wordt.

    BeantwoordenVerwijderen