donderdag 8 december 2016

Keuze van zorgverzekering

Ik ben er eindelijk uit, ik stap niet over maar pas mijn verzekering aan en dat scheelt me een behoorlijke slok op een borrel. (zeg ik dat zo goed, vergis me altijd in spreekwoorden)

Het volgende gebeurde, ik had diverse vergelijkingssites uitgeprobeerd en twijfelde enorm, vraag me ook niet waarom dat is nu eenmaal wie ik ben. Ik besloot toch ook nog maar eens op de site van mijn eigen verzekeraar te kijken. Alles ingevoerd inclusief collectiviteitskorting en wat bleek, er was een combi die mij nog nooit was opgevallen.

Ik kon kiezen voor aanvullend niveau 1 en tandverzorgd niveau 2, beide verzekeringen die ik nu ook heb. Dat bleek al 5 euro per maand goedkoper. In eerste instantie baalde ik natuurlijk, deze combi is er waarschijnlijk al een aantal jaren en al die jaren heb ik losse aanvullende verzekeringen genomen en meer betaald. (dit komt gewoon door mijn eigen luiheid) Ik kan nou wel gaan roepen waarom hebben ze mij daar nooit op attent gemaakt maar het stond gewoon op hun site dus....

Maar goed, ik wilde vervolgens mijn eigen risico aanpassen maar dat bleek (na een mail van mijn kant naar de verzekeringsmaatschappij) niet te kunnen. Waarschijnlijk omdat men er dan teveel op toe legt. Ik kon maar twee opties aanklikken, het laagste eigen risico en het hoogste. Ik ga kiezen voor het laatste, het geld voor het eigen risico  (€885) heb ik achter de hand dus dat vormt geen probleem.

Het maandbedrag wat ik dan volgend jaar ga betalen is €104 euro. Dat is maar liefst €26 euro minder dan het bedrag wat ik zou gaan betalen als ik niets had gedaan. Het is ook nog eens €14 euro minder dan wat ik nu betaal en dan heb ik precies dezelfde aanvullende verzekeringen als voorgaande jaren.

Al met al ben ik tevreden met mijn zoekwerk, het was een verwarrend geheel, zoveel verzekeringsmaatschappijen zoveel verschillende verzekeringen en laten we nou heel eerlijk wezen, al die maatschappijen zijn er echt niet om ons te helpen, ze zijn er alleen maar om winst te maken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten